به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد علیرضابیگی روز شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت تصویب سند ملی آمایش سرزمینی، گفت: با این اقدام مسئولان در چارچوب مشخص می توانند برای توسعه مناطق کشور تلاش کنند و از پراکنده کاری ها جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: در این میان باید یادآور شد تمرکز زدایی نیز سبب پاسخگویی بیشتر مسئولان استانی خواهد شد و اولویت های استانی خیلی بهتر پیگیری می شود .
وی خاطرنشان کرد: موضوع تمرکز زدایی و انتقال ظرفیت ها به مدیران استانی دارای اهمیت خاصی است که در دولت های نهم و دهم تا حدودی این دو مقوله محقق شد و بر این اساس سازمان برنامه و بودجه به معاونت ریاست جمهوری ارتقاء یافت و در استان ها نیز به معاونت استانداران تبدیل شدند.
علیرضابیگی ادامه داد: وقتی تمرکز زدایی صورت بگیرد، هویت حکمرانی به استانداران به عنوان مسئولان نخست اجرایی مناطق باز می‌گردد و در نهایت با جبران عقب ماندگی ها توسعه متوازن محقق می‌شود.
وی اضافه کرد: انتظار می رود ریاست جمهوری و دولت جدید سیاست دولت های نهم و دهم را پیگیری کند و هویت حکمرانی به استانداری ها بدهد و در واقع سازمان برنامه و بودجه به معاونت ریاست جمهوری ارتقاء یافته و در استان ها نیز تغییراتی صورت بگیرد.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد امروز استانداران برای انجام امور باید چشم انتظار تصمیم روسای سازمان برنامه و بودجه باشند، اما وقتی تمرکززدایی صورت بگیرد هویت حکمرانی به استانداران به عنوان مسئولان نخست اجرایی مناطق باز می گردد.

منبع: ایرنا