به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، متن این بیانیه به شرح زیر صادر کرد:

ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. حضرت امام خمینی (ره)

انقلاب اسلامی ایران نهضتی برآمده از اصل و اساس دین و شریعت نبوی مبتنی بر عزت، شرف، دینمداری و اخلاق مداری بود که پس از سال‌ها مبارزه با طاغوت و استبداد توسط مردمی مؤمن، متعهد و متدین و با هدایت‌ها و راهبری‌های پیامبرگونه حضرت روح الله به ثمر نشست و با برهم زدن معادلات رایج دنیوی و مادی، جهان را مات و مبهوت خویش کرد.

مستکبرین و زورمداران جهان که پس از به ثمر نشستن چنین نهضتی الهی و مردمی، احساس خطر می‌کردند؛ از هیچ توطئه و نقشه‌ای علیه مردم و نظام اسلامی ایران دریغ نکرده و در یکی از عظیم‌ترین و پیچیده‌ترین این توطئه‌ها، جنگی هشت ساله را به ملت مظلوم ایران توسط رژیم منحوس بعثی به راه انداختند.

اگرچه هشت سال دفاع در برابر تهاجم وحشیانه به کیان مقدس میهن و تمامیت ارضی کشور، خسارات جبران ناپذیر بسیاری از جمله از دست دادن جوان‌های پاک و معصومی که در جبهه‌های نبرد فدا شدند و یا زنان و کودکان بی گناه و بی دفاعی که در شهرها و روستاها زیر بمباران دشمن سفاک به خون خود غلطیدند؛ برای ایران اسلامی وارد کرد ولی با این‌همه، ملت مقاوم، ایثارگر، انقلابی، عاشق دین و قرآن و پیرو راستین امام راحل لحظه‌ای از دفاع جانانه ننشستند و دشمن را که از پشتیبانی اکثر دولت‌های قدرتمند جهان برخوردار بود، زبون ساخته و از کرده ی خود پشیمان کردند.

دفاع مقدس، تجلی گاه جلوه‌های ایثار، از خود گذشتگی، جانفشانی، مقاومت، عشق و محبت و عواطف سرشار انسانی بود که یکایک مردم سربلند ایران اسلامی از پیر و جوان و کودک و زن و مرد در آن نقش آفرین بودند.

یادآوری خاطرات فراموش نشدنی دوران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام آن دوران پرافتخار، وظیفه انسانی و اخلاقی هر مؤمن و معتقد به ارزش‌ها و آرمان‌های الهی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، یاد تمام شهدای عزیز و گلگون کفن را بزرگ داشته و از تمام جانبازان، آزادگان و ایثارگران این راه پرفروغ که با نیت خالص و معامله‌ای الهی ایثارگری نموده‌اند، صمیمانه قدردانی نموده و دوام برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) آرزومند است.

منبع: مهر