به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محسن بیگی روز سه شنبه در گفت و گویی در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: آموزش مدارس از روز شنبه سوم مهرماه در سطح کشور آغاز می‌شود اما آموزش حضوری فقط در برخی مدارس روستایی و عشایری آغاز می شود.
وی افزود: در مراکز شهرها و استان‌ها که شهرهای بزرگ و پرتراکم هستند تا پایان مهرماه آموزش به صورت مجازی بوده و انشاءالله از پایان مهرها و در نیمه اول آبان ماه به صورت نوبت‌بندی و برنامه‌ریزی شده مدارس شهرها هم باز خواهد شد.
این مقام مسؤل در آموزش و پرورش تأکید کرد: در واقع از پنج‌شنبه غیر از مناطق روستایی و عشایری که جمعیت دانش‌آموزی آنها کمتر از ۱۵ نفر باشد مدارس به صورت حضوری باز نخواهد بود.
محسن بیگی تصریح کرد: جشن‌ها و برنامه‌هایی هم که در قالب شکوفه‌ها گفته می‌شود به صورت نمادین و مجازی بوده و عملا حضور دانش‌آموزان را در مدارس نداریم، چون مدارس شهرها اجازه برگزاری چنین برنامه‌هایی را ندارند.
وی با یادآوری اینکه از اول تا نیمه آبان‌ مدارس براساس جمعیت نوبت‌بندی انجام داده و کلاس‌های حضوری را دایر می‌کنند، توضیح داد: تا آن زمان  وضعیت بیماری هم فروکش خواهد کرد و واکسیناسیون هم نگرانی‌ها را کمتر کرده و براساس آمادگی و نوبت‌بندی آموزش حضوری هم انجام خواهد شد.
مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان هم تصریح کرد: نوبت اول واکسیناسیون که از طریق سامانه وزارت بهداشت اعلام شده و هم اکنون برای متولدین ۸۲ تا ۸۳ در حال انجام است و برای گروه‌های بعدی هم مجددا اطلاع‌رسانی می‌شود، یکی از پیشنهادات هم این است که اگر بتوان هماهنگی‌ها را انجام داد بخشی از این واکسیناسیون هم در مدارس انجام شود.
محسن بیگی‌در پاسخ به این سؤال که می‌توان گفت تا زمانی که واکسیناسیون دانش‌آموزان انجام نشده مدارس بازگشایی حضوری ندارند، اظهار داشت: نمی‌توان این را گفت چون ممکن است که پروسه واکسیناسیون یک پروسه طولانی شود و هنوز این موضوع قابل پیش‌بینی نیست، بنابراین ممکن است زمان‌بندی یک مقدار تأخیر داشته باشد، اما در راستای بازگشایی‌ها واکسیناسیون هم انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: اما فکر می‌کنیم که واکسیناسیون سنین ۱۲ تا ۱۸ سال اطمینان‌دهی زیادی به خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس می‌دهد، بنابراین از خانواده‌ها تقاضا داریم در این زمینه همکاری کنند تا روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود و بتوانیم هر چه زودتر وارد واکسیناسیون گروه‌های بعدی شویم.

منبع: ایرنا