به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با اشاره به گزارش پرداخت تسهیلات ابلاغی این کارگروه از سوی بانک‌های استان، گفت: ارائه گزارش به معنی زیر سوال بردن زحمات نظام بانکی نیست؛ اما در مسأله تولید، انتظار بیشتری از بانک‌ها داریم.

وی افزود: در سال پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید، کارها باید سرعت بگیرد و روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی و تأمین نقدینگی این واحدها تسهیل شود.

پورمحمدی با بیان اینکه عملکرد کارگروه تسهیل استان در سطح کشور نمونه است، افزود: اختیارات لازم به این کارگروه تفویض شده و اگر موانع و مشکلاتی در مسیر اجرای مصوبات آن وجود دارد باید در داخل استان حل شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین درخصوص مصوبه کارگروه تسهیل مبنی بر اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی برای تأمین ژنراتور برق، گفت: واحدهای تولیدی و صنایع در ماه‌های اخیر همراهی خوبی با شرکت‌های توزیع برق داشتند و باید برای تأمین برق پایدار آنها همکاری شود.

پورمحمدی با بیان اینکه مشکل کمبود برق فعلا مرتفع شده است، افزود: بنا به اعلام وزیر نفت، احتمالا در ماه‌های پایانی سال با کمبود گاز مواجه خواهیم شد که تدابیر لازم باید از اکنون اندیشیده شود.

وی همچنین اخبار مربوط به افزایش استخراج رمزارز را نگران‌کننده دانست و گفت: متأسفانه هنوز سازوکار قانونی در این خصوص فراهم نشده و برای فعالیت‌های غیرقانونی نیز مجازات بازدارنده‌ای وجود ندارد.

در این جلسه گزارش عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات ابلاغی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارائه و پرونده ۱۳ واحد تولیدی که مشکلاتی در زمینه مالیات، بازپرداخت تسهیلات بانکی و تأمین اجتماعی داشتند، بررسی شد.