به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با روز و هفته جهانی گردشگری برنامه‌های متنوعی با هدف ارتقا و توسعه گردشگری دیجیتال در آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد، گفت: عمده هدف اصلی میراث فرهنگی استان در اجرای این برنامه ها سوق دادن به گردشگری دیجیتال است.

وی اظهار کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری، افتتاح چند پروژه گردشگری و صنایع‌ دستی، رونمایی از چندین سایت‌ گردشگری، اعطای گواهینامه استانداردسازی به مراکز اقامتی، حضور در برنامه شبکه فرهنگ ازجمله این برنامه‌ها است.

حمزه زاده برگزاری رالی و نمایش خودروهای کلاسیک و اختتامیه جشنواره پوستر معرفی جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی و معرفی استارت‌آپ ها و اپلیکیشن‌های گردشگری را از دیگر برنامه‌های تدوین‌ شده میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برشمرد.

وی ادامه داد: در طول هفته گردشگری از سایت بازار جهانی تبریز و همچنین دسترسی کاربران به بازار تبریز در گوگل استریت ویو رونمایی و همچنین استارت‌آپ های گردشگری مستر تریپ و هیچ‌هاپ معرفی خواهند شد.

حمزه زاده از افتتاح چندین پروژه گردشگری هم‌زمان با هفته گردشگری در استان خبر داد و گفت:  در این راستا هتل شایان و آیدا و مجتمع گردشگری نیستان با حضور مسوولان استانی افتتاح خواهند شد.

منبع: ایرنا