اخبار ایران و جهان » اقتصادی
کد خبر : 51776
چهارشنبه - 31 شهریور 1400 - 19:49

دستور رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی مجدد موضوع محدودیت تراکنش های کارت به کارت

با دستور رییس کل بانک مرکزی، موضوع محدودیت تراکنش های کارت به کارت بار دیگر بررسی می شود.

دستور رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی مجدد موضوع محدودیت تراکنش های کارت به کارت

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، پیرو اخبار منتشر شده در خصوص محدودیت تراکنش های “واریز به” کارت، این نهاد بانکی به اطلاع هم میهنان رسانده که این محدودیت تاکنون توسط هیچ بانکی اعمال نشده است و حسب دستور ریاست کل بانک مرکزی در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد، ‌مقرر شده این موضوع بار دیگر مورد بررسی قرار گرفته و رویه های بانک مرکزی به نحوی تعیین شود که نگرانی برای کسب و کارها ایجاد نشود.

لازم به ذکر است تراکنش های ساتنا، پایا، خرید از پایانه های فروشگاهی (پوز)، برداشت وجه از خودپرداز و کارت به کارت، طبق روال معمول در سیستم بانکی انجام می شود.

عصر دیروز اعلام شده بود که برای جلوگیری با سایت‌های قمار و فعالین این حوزه، بانک مرکزی قرار است محدودیتی ۲۰ تراکنشی برای عملیات «واریز» به هر کارت شخص حقیقی پیاده سازی کند و این موضوع را به شبکه بانکی کشور اعلام کرده بود تا ظرف سه ماه عملیاتی شود. این موضوع واکنش‌های تندی از سوی فعالین و کاربران داشت و حال با توجه به این واکنش‌ها به‌نظر می‌رسد بانک مرکزی دستور داده تا در این طرح بازبینی شود.

شایان ذکر است پیش از این نیز اعلام شده بود که این طرح هنوز به طور صد در صدی نهایی نیست و ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود.