به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسین فرهنگی اظهار کرد: انتصاب استانداران از وظایف و اختیارات وزارت کشور است و صراحتا وزیر کشور اعلام کرده که در مورد انتخاب استاندار نظر نمایندگان موثر بوده و در نهایت مقرر شد، نمایندگان در ارتباط با انتخاب استاندار جدید آذربایجان‌شرقی اظهار نظر داشته باشند و بی‌تفاوت نباشند.

وی افزود: مقرر شده بود در جلساتی جریانات سیاسی، ستادهای انتخاباتی و خود نمایندگان نظرات خود را اعلام کنند؛ بر این اساس در ابتدا ۲۲ نفر انتخاب و پس از ارزیابی‌ها و امتیازدهی‌های صورت گرفته در نهایت پنج نفر پیشنهادی به وزارت کشور معرفی شدند.

فرهنگی اذعان داشت: البته علاوه بر این افراد وزارت کشور گزینه‌های دیگری را نیز بررسی کرده ولی ما روی همان پنج گزینه اولیه تاکید داریم و ملاک، نظر اکثریت است.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از بین این پنج نفر بنده از گزینه خاصی حمایت نمی‌کنم و حتی به وزارت کشور اعلام کردیم اگر استاندار آذربایجان‌شرقی را به‌صورت قرعه‌کشی از بین این چند نفر انتخاب کند، ضرر نمی‌کند؛ دولت می‌تواند از همه این افراد انتظار اقدامات همسو داشته باشد.

فرهنگی یادآور شد: ۲ نفر از این افراد از سرداران سپاه هستند؛ یکی از قوه قضائیه، یکی در حوزه‌های اقتصادی فعال بوده و دیگری دارای سابقه اجرایی و نمایندگی مجلس است.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: هر تصمیمی وزارت کشور بگیرد مورد احترام و حمایت نمایندگان استان خواهد بود.
لازم به ذکر است، طبق اعلام الله‌وردی دهقانی، نماینده ورزقان در مجلس، «علایی»، «سردار عابدین خرم»، «مسعودفر»، «پورجمشیدیان» و «رضا رحمانی» پنج گزینه نهایی استانداری آذربایجان‌شرقی هستند که از طرف نمایندگان استان به وزارت کشور معرفی شده‌اند.

منبع: فارس