به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده در آیین افتتاح مدرسه ۳ کلاسه خیرساز روستای آللو شهرستان اهر با اشاره به این ‌که همت جوانان برای عمران و آبادانی کشور قابل تحسین است اظهار داشت: وقتی جوانان به رفع نیازهای کشور توجه می‌کنند تا قدمی برای آبادانی بردارند نشان‌گر این است که هنوز روحیه انقلابی در بین جوانان وجود دارد.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی عامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر هجمه‌های دشمنان را تربیت جوانان انقلابی و نخبه در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: جایگاه علمی ایران اسلامی در دنیا بالاست، ایران با وجود سنگ‌اندازی‌ها و دشمنی‌ها و تلاش جوانان نخبه و انقلابی در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد.
وی با ذکر این‌که آمریکایی‌ها با تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی درصدد آن هستند تا ملت ایران در اطاعت بی‌چون و چرای آن‌ها باشد گفت: متأسفانه عده‌ای در داخل چوب لای چرخ توسعه کشور می‌گذارند تا شاید بتوانند مردم را نسبت به حاکمیت و دولت بدبین کنند. هر چند این افراد با هدف افزایش مشکلات مردم و ایجاد نارضایتی به خود تحریمی کشور دامن می‌زنند.

محرم‌زاده جبران ضعف در تقویت آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در مناطق روستایی شهرستان‌های اهر و هریس را جزو مطالبات اصلی مردم دانست و یادآور شد: متأسفانه در اکثر روستاهای اهر و هریس با مشکل عدم آنتن‌دهی تلفن همراه و نبود اینترنت مواجه هستیم، تلفن همراه و اینترنت از نیازهای روز است بنده بر حسب وظیفه این موضوع را از وزیر ارتباطات دولت روحانی پیگیر بودم اما نتیجه‌ای نگرفتم و در رأی اعتماد به وزاری دولت آیت‌الله رئیسی این مطالبه را به وزیر جدید ارتباطات انتقال دادم.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه به جهت نبود زیرساخت‌های لازم در امر آموزش غیرحضوری؛ «برنامه شاد» آموزش و پرورش به غم و غصه برای خانواده‌ها تبدیل شده چرا که هنوز اکثر خانواده‌ها توان خرید تلفن همراه یا تبلت برای فرزندان‌شان را ندارند و از طرفی هنوز روستاها تحت پوشش آنتن تلفن همراه و اینترنت نیست. از این‌رو دانش‌آموزان روستایی برای شرکت در آموزش غیرحضوری مجبور بودند تا به بالای کوه بروند تا شاید بتوانند از اینترنت استفاده کنند.
وی با قدردانی از همت دولت مردمی آیت‌الله رئیسی برای واکسیناسیون عمومی ملت ایران گفت: مجلس شورای اسلامی از دولت سیزدهم تنها ۲ خواسته داشت تا رئیس‌ جمهور به صورت ضرب‌الاجل به این درخواست‌ها تحقق بخشد، واکسیناسیون عمومی مردم در برابر کرونا و تأمین معیشت مردم درخواست‌های مجلس از دولت رئیسی است و خوشبختانه دولت از اندک زمانی که شروع به‌کار کرده اقدامات مؤثری را انجام داده است.
محرم‌زاده در واکنش به مقاومت بخشی از مردم در برابر واکسیناسیون عمومی ابراز داشت: نمی‌دانم چرا برخی‌ها به خود و خانواده کم‌لطفی کرده و در برابر واکسیناسیون عمومی مقاومت می‌کنند، لااقل به خودتان رحم کنید و از فرصت واکسیناسیون استفاده کنید. دولت برای تأمین واکسن کرونا هزینه بسیار زیادی کرده تا از جان مردم حفاظت کند تأثیرگذاری واکسن کرونا بر همگان روشن است از این‌رو درخواست می‌کنم تا افرادی که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کنند.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با گلایه از اینکه نتیجه بی‌توجهی به معیشت و اقتصاد؛ منجر به کوچک‌تر شدن سفره‌های مردم شده است اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی به صورت جدی تأمین معیشت مردم را از دولت خواسته است که خوشبختانه دولت برنامه‌ریزی منسجمی برای تأمین معیشت مردم دارد هر چند برنامه‌های دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم باید در عمل ببینیم.
وی از تحقق وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم در کاهش قیمت سیمان، آهن و فولاد در جلسه رأی اعتماد به کابینه خبر داد و گفت: وزیر صمت وعده کاهش قیمت سیمان و میلگرد را داده بود که خوشبختانه این وعده محقق شد در حالی که تا یک‌ ماه قبل در تأمین سیمان برای پروژه‌های عمرانی با مشکل مواجه بودیم اما اکنون قیمت سیمان در کشور از نرخ ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر کیسه به ۲۵ و در نهایت ۳۰ هزار تومان کاهش یافته و به وفور در بازار وجود دارد.
محرم‌زاده از کاهش نرخ هر کیلوگرم میلگرد به زیر ۱۰ هزار تومان در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: پس از ورود نمایندگان مجلس و درخواست از وزارت صمت که در نتیجه آن اقداماتی انجام شد قیمت هر کیلوگرم میلگرد از ۱۸ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان کاهش یافته و تا هفته‌های آینده قیمت هر کیلوگرم میلگرد به زیر ۱۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که گره‌گشایی از مشکلات مردم عین عبادت و عمل به واجبات است خاطرنشان کرد: وقتی برای حل مشکلات مردم قدم‌هایی برداشته شود عین عبادت است.