به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، الهوردی دهقانی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از استان‌های مهم و خاص کشور بوده و استاندار آینده باید در حد نام و جایگاه این استان باشد، اظهار داشت: معتقدم استاندار باید فردی باشد که تعامل خوبی با نمایندگان استان داشته و از ظرفیت نمایندگان در راستای توسعه استان استفاده کند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: علت عقب ماندگی استان نیز عدم توجه به این موضوع است که متأسفانه استانداران آذربایجان شرقی توانمند نبوده‌اند و نتوانستند امکانات را بسیج کنند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار باید پتانسیل‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کند ادامه داد: استاندار آینده آذربایجان شرقی باید فردی جهادی، پاکدست و برنامه محور بوده و با صاحب نظران حوزه‌های مختلف تعامل داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استان آذربایجان شرقی در حوزه معدن رتبه اول را دارد ولی از نظر استفاده از این پتانسیل رتبه سوم را دارد که این نشانگر این است که مدیران استان در گذشته عملکرد خوبی نداشته‌اند و افرادی توانمند نبوده و دچار مسائل حاشیه‌ای شده‌اند که به هر دلیلی نتوانستند از ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کنند، لذا در این راستا از هیئت دولت انتظار داریم فردی با برنامه و قوی را برای استانداری آذربایجان شرقی انتخاب کند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه استاندار جدید باید با سایر بخش‌ها تقابل ایجاد نکرده و به دنبال منافع شخصی و گروهی نباشد، عنوان کرد: مدیر ارشد استان باید منافع استان و مردم را در اولویت قرار داده و فردی توسعه نگر و کلان نگر باشد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی به آفت‌های مدیریتی استانداران قبلی آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و گفت: استاندارانی که بنده تا به حال دیده و کار کرده‌ام متأسفانه شجاعت در تصمیم گیری و توان ریسک پذیری نداشته و از گرفتن تصمیمات بزرگ عاجز بوده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یکی دیگر از آفت‌های مدیریتی استانداران پیشین را عدم استفاده از تمام نیروهای توانمند استان دانست و گفت: متأسفانه به تمام نیروهای با استعداد و توانمند بها نداده‌اند و خود را اسیر برخی گروه‌های خاص، جریانات سیاسی و حزبی کرده‌اند که نتیجه این امر این است که خود را از بخشی از سرمایه‌ها توانمندی‌های استان محروم کرده‌اند و به عبارت دیگر خود را تحریم کرده‌اند.

دهقانی با انتقاد از اینکه متأسفانه استانداران پیشین نتوانستند مطالبات به حق آذربایجان شرقی را پیگیری کرده و بگیرند و همیشه دنباله‌رو بوده‌اند گفت: مدیران قبلی هر دستوری از مرکز آمده در مقابل آن تسلیم شده و از خودشان خلاقیتی نشان نداده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه حاشیه‌نگری و تنگ‌نظری آذربایجان شرقی را عقب انداخته است، افزود: استان ما استانی معدنی، صنعتی و بازرگانی است، آذربایجان شرقی جایگاه خیلی خوبی در اوایل انقلاب داشته ولی متأسفانه این جایگاه از بین رفته، نه تنها ارتقا ندادیم بلکه حتی نتوانستیم این جایگاه را حفظ کنیم.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با توجه به امکانات پتانسیل و ظرفیتی که در استان داریم باید جایگاه استان بالاتر از اینها باشد و در این راستا استاندار جدید باید توجه و نگاه خاصی به بخش صنعت و معدن استان داشته باشد.

منبع: مهر