اخبار منطقه ارسباران » فناوری
کد خبر : 52256
دوشنبه - 12 مهر 1400 - 18:14

فرستنده ایستگاه رادیویی کلیبر ارتقاء یافت

فرستنده ایستگاه رادیویی کلیبر آذربایجان شرقی با بهره مندی از دانش فنی کارشناسان اداره کل فرستنده‌های رادیویی معاونت توسعه و فناوری رسانه ارتقاء یافت.

فرستنده ایستگاه رادیویی کلیبر ارتقاء یافت

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، کارشناسان و متخصصان اداره کل فرستنده‌های رادیویی معاونت توسعه و فناوری رسانه در ماموریتی جهادی اقدام به جابجایی و انتقال فرستنده ۱۰ کیلو وات هریس با فرستنده ۵۰ کیلو وات کردند.

این مهم با هدف جایگزینی فرستنده‌های ترانزیستوری به جای لامپی و با هدف افزایش بهره وری فرستنده‌ها صورت گرفت. همچنین جابجایی فرستنده نوتل برای بهره مندی بیشتر از فضای سالن فرستنده که نیازمند کابل کشی جدید بود نیز انجام شد.

نصب و بازسازی دامی لود، اصلاح تابلو برق سالن فرستنده و نصب کلید‌های لازم برای فرستنده‌های نوتل و جهاد از دیگر اقدامات انجام شده بود.

همچنین برای افزایش بازدهی فرستنده؛ تغییرات در خط انتقال با نصب سوییچ و اجرای فیدرکشی داخل فرستنده انجام شد.

اصلاح مچینگ اتاق آنتن و اجرای طرح تابلوت برای افزایش طول آنتن از طریق بهینه کردن مهاری‌های آنتن با تعویض ایزولاتور‌های مربوطه به منظور تغییر فرکانس ۱۱۳۴ به ۷۸۳ صورت گرفت.

گفتنی است، این پروژه به صورت آزمایشی با بهره مندی از دانش فنی کارشناسان اداره کل فرستنده‌های رادیویی و با کمترین هزینه راه اندازی شد و صرفه جویی اقتصادی بسیاری به همراه داشت.

منبع: خبرگزاری صداوسیما