به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روند ترکیبی و تدریجی بازگشایی مدارس زیر نظر کامل نظارتی کمیسون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس است، اظهار کرد: به طور قطع ما حامی بازگشایی حضوری مدارس،  البته با حفظ ایمنی قطعی دانش آموز و معلم هستیم، بنابراین در صورت توقف شیوع ویروس کرونا و انجام واکسیناسیون سراسری می‌توان به بازگشایی کامل مدارس امیدوار بود.
وی از نظارت مستمر اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بر روند بازگشایی تدریجی مدارس خبر داد و اظهار داشت: با توجه به سرعت گرفتن اخیر روند واکسیناسیون در کشور، امیدوار به تقویت و توسعه آموزش‌های حضوری در کلان شهرها هستیم.
اسماعیلی یادآوری کرد: سلامت دانش آموزان، دانشجویان و کادر آموزشی و اجرایی مدارس و دانشگاه اولویت نخست تصمیم‌گیران کشور در دولت و وزارتخانه های متبوع است و تصمیم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌‎ها که از سال گذشته اتخاذ گدرد، در همین راستا بوده است.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور در آستانه تزریق ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا قرار دارد، ادامه داد: اگر روند کنونی ادامه یابد بدون تردید دانش اموزان و دانشجویان باید برای بازگشایی حضوری مدارس آماده شوند.
اسماعیلی، الگوی خاص بازگشایی مدارس که به صورت ترکیبی و تدریجی است را مورد توجه و نظارت مستمر کمیسیون آموزش و تحقیقات دانست و گفت: چنانچه روند تزریق و آمار کرونا در کشور فروکش کرد، موافق بازگشایی حضوری به صورت کامل خواهیم بود.
به گفته وی اگر شیوع ویروس کرونا در کشور شدت بگیرد، کمیسیون آموزش، تحقیقات ئو فناوری مجلس شورای اسلامی به موضوع ورود می‌کند که به احتمال تجدید نظر در الگوی بازگشایی مدارس را به دنبال خواهد داشت.

منبع: ایرنا