اخبار استان آذربایجان شرقی » سلامت
کد خبر : 52352
شنبه - 17 مهر 1400 - 11:30
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌ های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

خانواده‌ ها فرزندان خود را برای دریافت واکسن کرونا تشویق کنند

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: برای تکمیل واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، خانواده‌ها فرزندان خود را برای دریافت واکسن تشویق کنند.

خانواده‌ ها فرزندان خود را برای دریافت واکسن کرونا تشویق کنند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیمین خیاط زاده در گفت و گویی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، اظهار کرد: برای توقف چرخه انتشار ویروس کرونا واکسیناسیون در سنین مختلف باید انجام شود.

وی با بیان اینکه با عدم تکمیل واکسیناسیون، بازگشایی مدارس با خلل مواجه خواهد شد، اظهار داشت: در شهرهای زیادی از استان، ۶۵ درصد از افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله و حتی در برخی از شهرها تا ۷۵ درصد از این گروه سنی تاکنون دُز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

خیاط زاده، ادامه داد: در زمان کنونی موارد بستری و ابتلای کرونا در استان روند کاهشی به خود گرفته است و طرح واکسیناسیون کرونایی خانه به خانه در استان در قالب تزریق دُزهای اول و دوم واکسن کرونا برای افرادی که امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند در حال انجام است.

 وی یادآوری کرد: در این طرح، واکسن‌ها به درب خانه و یا محل کار اشخاص فرستاده شده و کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند و یا بنا به دلایل دیگر در منزل بستری هستند، می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند.

منبع: ایرنا