به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رضا مجیدی گفت: تعداد این دانشجویان سه سال قبل ۸۰ نفر بود که اکنون به یک هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.

وی گفت: جایگاه کشوری دانشگاه تبریز در سه سال اخیر از ۱۳ به ۵ رسیده است که دلیل آن انتخاب تیم مدیریتی علمی بر مبنای شایستگی‌های تخصصی و به دور از هر گونه وابستگی‌های جناحی و سیاسی بود.

مجیدی ادامه داد: در مسیر بین المللی شدن دانشگاه تبریز علاوه بر رشد بیش از ۱۰ برابری تعداد دانشجویان خارجی، بیش از ۷۰ طرح پژوهشی مشترک بین المللی در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه این دانشگاه دبیرخانه دانشگاه‌های ایران در همکاری با دانشگاه‌های ترکیه است تشریح کرد: تاکنون ۳۷ طرح مشترک با سازمان پژوهش فناوری ترکیه، مسوم به «توبیتاک» انجام داده ایم.

وی ادامه داد: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز برای اولین بار در سال ۱۳۸۶ در دانشکده شیمی آغاز به کار کرد که اکنون افتخار استان است، به گونه‌ای که در شیوع کرونا، مرکز رشد و نوآوری و دانشکده شیمی دانشگاه تبریز در فاصله ۴۸ ساعت برای تامین کل مواد ضدعفونی کننده اعلام آمادگی کرد.

رئیس دانشگاه تبریز همچنین با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های بین المللی این مرکز دانشگاهی یادآوری کرد: در سایه برنامه ریزی‌های همکاران مان در ستاد دانشگاه تبریز، در ارزیابی اخیر همکاری‌های بین المللی دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی کشور توسط وزارت علوم رتبه پنجم را کسب کردیم.

مجیدی افزود: اکنون طرح‌های پژوهشی و آموزشی ما در حال سوق یافتن به سمت جامعه محوری برای حل آسیب‌های اجتماعی است و در تلاش برای کاستن از رشته‌های تحصیلی سنتی هستیم؛ در این راستا رشته‌های تحصیلی حسابداری و اکتشاف را در دانشگاه برقرار کرده ایم و علوم ارتباطات اجتماعی نداشتیم که آن را نیز ایجاد می‌کنیم.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو در این مرکز دانشگاهی مانند دیگر دانشگاه‌های بزرگ کشور است، توضیح داد: در دانشگاه تبریز ۷۸۰ نفر هیات علمی، ۸۰۰ نفر کارمند و بیش از ۲۳ هزار دانشجو داریم که ۱۰ درصد دانشجویان در مقطع دکتری، ۳۰ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه کارشناسی تحصیل می‌کنند.

وی گفت: در سه سال اخیر افزایش ۱۰۰ درصدی در تولید مقالات علمی داشتیم و در طرح‌های پژوهشی و فناوری نیز ۳۰ تا ۷۰ درصد رشد داشتیم که بسته به دانشکده‌ها و رشته‌ها این موضوع متفاوت است.

مجیدی یادآوری کرد: در زمان حاضر ۱۰۳ انجمن علمی، ۱۸ کانون فرهنگی و اجتماعی و ۴۴ عنوان نشریه دانشجویی داریم و سه دوره برگزیده کشوری و دو بار شایسته تقدیر در برنامه حرکت شده ایم.

وی درباره وضعیت اراضی تحت تملک دانشگاه تبریز نیز با اشاره به وجود ۹۰۰ هکتار زمین در اختیار آن گفت: برای اراضی خلعت پوشان ۵۰ هکتار تغییر کاربری برای  ایجاد پارک علم و فناوری در سال ۱۳۹۷ مصوب کردیم، اما یک سال بعد ایجاد پارک در دانشگاه‌ها را ممنوع کردند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما