اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران
کد خبر : 52376
شنبه - 17 مهر 1400 - 16:30
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ورزقان:

وجود ۳۵ امامزاده ثبتی در ورزقان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ورزقان با تاکید بر این‌که این شهرستان پناهگاه ذریه حضرت زهرا (س) است گفت: ۳۵ امامزاده ثبتی در این شهرستان وجود دارد.

وجود ۳۵ امامزاده ثبتی در ورزقان

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام پرورش با اشاره به فرا رسیدن دهه وقف امسال، اظهار کرد: ۳۵ امامزاده ثبتی در ورزقان وجود دارد و این شهرستان با داشتن چنین پتانسیلی، ظرفیت تبدیل به قطب فرهنگی کشور را دارد و بایستی این امامزادگان به جهان شیعه معرفی شوند.

او در ادامه در تشریح وظایف اداره اوقاف در حوزه موقوفات و امامزادگان، گفت: موقوفات دارای انواع مختلفی از جمله متصرف و غیرمتصرف هستند که اداره اوقاف، متولی رسیدگی به امور موقوفات متصرفی بوده و موقوفات غیرمتصرف نیز خود دارای متولی بوده و اداره اوقاف فقط نقش ناظر را دارد.

حجت الاسلام پرورش از وجود ۳۵ موقوفه و ۷۲۰ رقبه در ورزقان خبر داد و افزود: اداره اوقاف باید از قبال هر کدام از این موقوفات پاسخگو باشد و مشخص شود که درآمد آن‌ها در کجا هزینه می‌شود.

او با اشاره به نوع دیگری از موقوفات، اظهار کرد: موقوفات منفعتی، موقوفاتی هستند که واقفان، آن‌ها را وقف کرده تا درآمدشان در راه مردم خرج شود، اما موقوفات انتفاعی مثل مسجد و مدرسه فقط برای استفاده هستند.

او در ادامه با اشاره به وجود سه نوع موقوفه قبرستان، اظهار کرد: در موقوفه قبرستان دائر، مردگان دفن شده و در موقوفه قبرستان بائر نیز هنوز مرده‌ای دفن نمی‌شود. نوع دیگر از موقوفات قبرستان نیز قبرستان متروکه است که قبلا مردگان در آن‌ها دفن می‌شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ورزقان در خاتمه تاکید کرد: وظیفه اداره اوقاف، صیانت از تمامی موقوفات منفعتی و انتفاعی با هر نوع نیتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان