به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رئیس شورای شهر اهر در جلسه اضطراری این شورا که با موضوع انتخاب شهردار اهر برگزار شد، اظهار داشت: آقای محمد سرقینی منتخب شورای اسلامی شهر برای تصدی پست شهردار اهر، بنابه صلاحدید خود انصراف کتبی از تصدی پست شهردار را تقدیم شورای اسلامی شهر اهر کرده‌اند که پس از ورود نامه به دفتر شورای شهر؛ خواستیم این موضوع را طرح کنیم و سپس شهردار جدید را انتخاب کنیم.

ابوالفضل رضایی فرد ضمن قرائت نامه انصراف محمد سرقینی از تصدی پست شهردار اهر افزود: قبلاً که محمد سرقینی با اکثریت آرا به عنوان شهردار منتخب به مراجع ذی‍صلاح جهت استعلامات معرفی شده بود به هر حال انصراف خود را اعلام کردند.

وی در پاسخ به سئوال علی اسحقی در خصوص اینکه چه مدتی است آقای سرقینی انصراف خود را اعلام کرده‌اند؟ گفت: تاریخ نامه انصراف آقای سرقینی ۱۰ مهرماه است اما چون قلباً راضی به انصراف نبودم و تصمیم شخصی‌ام این بود که نامه انصراف بماند تا نتیجه استعلامات برسد و صلاح هرچه باشد آن مقدر شود، تاخیر کردیم. چون سرقینی از دیروز تاکید داشت تا نامه انصراف در جلسه شورا مطرح شود، به همین خاطر در جلسه مطرح کردم.

رضایی‌فرد تاکید کرد: بعد از آخرین جلسه شورای اسلامی شهر اهر، نامه انصراف از تصدی پست شهردار را تحویل دادند که پس از ورود به دفتر در اولین جلسه طرح کردیم. اگر موافقید با انصراف هستید، بگویید و اگر موافق نیستید، بگذاریم تا نتیجه استعلامات چه رد یا چه تایید کتباً به شورای اسلامی شهر اهر ابلاغ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر در پاسخ به عدم اعلام دستور جلسات شورای اسلامی شهر اهر ابراز داشت: بنده پیامک دعوت اعضای شورای شهر را به فرماندار هم ارسال کردم و آقای فرماندار گفت که موضوع انتخاب شهردار را در قالب پیامک الحاقیه به اعضای شورا اعلام کنم و این دستور مستقیم فرماندار بود. چون انصراف آقای سرقینی در فضای مجازی منتشر شده بود پس همه شهروندان این موضوع را می‌دانستند بر همین اساس موضوع جلسه نیز مشخص بود.

انصراف محمد سرقینی از تصدی پست شهردار اهر با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر اهر تصویب شد.

وی با ذکر اینکه در جلسات قبل ۸ گزینه شهردار داشتیم و آقای سرقینی با ۶ رای به عنوان شهردار انتخاب شده بود، یادآور شد: برای اینکه تعدد گزینه داشته باشیم کنار ۷ گزینه قبل؛ چند گزینه جدید شهرداری را بنده اضافه کرده‌ام و اگر را هم شما می‌گویید به جمع گزینه‌ها اضافه کنیم و گزینه‌های پیشنهادی شخص بنده شامل آقایان بهروز دعایی، علی صادق‌زاده، عباس حسن‌زاده، محمد رشتبری، علاءالدین صدری، پیمان شکرزاده، وحید قانع و جواد پورفتحی می‌شود. هرچند گفتند برخی از گزینه‌ها شرایط احراز ندارد اما گفتم که در جلسه شورای شهر مطرح می‌کنم.

رضایی‌فرد خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر اهر ادامه داد: رای‌گیری برای انتخاب شهردار کاملاً غیرعلنی و مخفی است، به هیچ وجه از آراء نمی‌توانید عکس بگیرید و در گروه یا کانال منتشر کنید، اما پیشنهاد من مخفی بودن آراء است و کسی از تعرفه رای انتخاب شهردار عکس نگیرد. خلاصه تنها یک نفر از بین گزینه‌ها انتخاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رأی‌گیری از بین گزینه‌های علیرضا پورصادق، ابراهیم حکیمی، امیر باقرزاده، آیت‌اله دستوانه، علی حسین‌پور، بهروز دعایی، علی صادق‌زاده، عباس حسن‌زاده، علاءالدین صدری، محمد رشتبری، پیمان شکرزاده، جواد پورفتحی، وحید قانع و اسماعیل هوراندی همه این عزیزان اعلام آمادگی کرده‌اند که یکسری قبلاً رزومه داده بودند و تعدادی نیز اخیرا اعلام آمادگی کرده بودند و نهایتاً پس از رأی‌گیری به صورت مخفی در بین اعضای شورای اسلامی شهر؛ محمد رشتبری اولیق با ۵ رأی موافق به عنوان شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی شهر اهر انتخاب شد.

نگه‌داشتن نامه انصراف شهردار منتخب صلاح فردی بود یا شخصی!

علی اسحقی در جلسه اضطراری شورای اسلامی شهر اهر با موضوع انتخاب شهردار اهر با اشاره به اینکه آقای سرقینی نامه انصراف ار تصدی پست شهردار را چه زمانی به دبیرخانه شورای شهر تحویل داده است؟ گفت: شورای شهر اهر با صلاح یک عضو اداره نمی‌شود که بخواهید نامه انصراف را نگه دارید، اینجا صلاح من یا شما نیست بلکه سرنوشت و صلاح شهر اهر است.

عضو شورای اسلامی شهر اهر افزود: ۴۰ روزی است که شهر معطل انتخاب شهردار است و نظرات و گلایه‌های مردم در فضای مجازی و حقیقی قابل چشم‌پوشی نیست و دستور جلسات گاهاً گفته نمی‌شود و اگر هم اعلام شود نامفهوم است.

وی در واکنش به مخفی بودن آرای انتخاب شهردار گفت: از مردم چه چیزی را پنهان می‌کنیم! چرا نباید مردم اطلاع نداشته باشند؟ اگر هم رای انتخاب شهردار مخفی هم باشد بلاخره مردم مطلع می‌شوند کدام یک از اعضای شورای شهر به کدام گزینه رای دادند.

نکته قابل تامل جلسه اضطراری شورای اسلامی شهر اهر که موضوع انتخاب شهردار اهر برگزار شد این بود که اکثر اعضاء به همدیگر می‌گفتند شهردار منتخب را می‌شناسید؟ این در حالی بود که چند تن از اعضای شورای شهر هیچ شناختی از شهردار منتخب نداشتند.

خبرنگار: هادی مهدی زاده