به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا بایرام زاده روز سه‌شنبه در گفتگویی، مجموع کل پروانه‌های صادر شده گردشگری کشاورزی در آذربایجان شرقی را ۱۴ مورد اعلام و اضافه کرد: شهرستان اهر با ۶ مورد در صدر این لیست قرار دارد و مجوزهای فعالیت با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی استان برای واحدهایی صادر می‌شود که در کنار فعالیت اصلی کشاورزی امکان ارائه خدمات گردشگری کشاورزی را نیز دارا هستند.

وی افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مطرح در تنوع محصولات کشاورزی بوده و این امر  بستر مناسبی برای جذب گردشگر در فصول مختلف سال و برگزاری جشنواره‌های مختلف محصولات کشاورزی را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس جشنواره‌های متنوعی در این زمینه مثل جشنواره‌های سیب مراغه، هلوی شبستر، انگور ملکان، زعفران مرند، زغال‌اخته کلیبر و جشنواره سماق هوراند، جشنواره گلاب‌گیری گل محمدی در شهرستان اسکو و آذرشهر در طول سال برگزار می شود که از ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی به شمار می رود.

به گفته وی در همین راستا تعداد ۵ پروانه فعالیت گردشگری کشاورزی نیز اخیرا” در شهرستان‌های تبریز، مراغه، مرند و جلفا صادر شد.

وی ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های منحصربه‌فرد کشاورزی آذربایجان شرقی، تنوع محصولات تولیدی، رغبت گردشگران و همچنین لزوم بهره‌مندی از این ظرفیت بی‌نظیر و ارزشمند در راستای توسعه گردشگری در تلاش هستیم تعداد پروانه‌های بهره‌برداری گردشگری کشاورزی را تا پایان سال به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش دهیم.