به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین حاتمی با تذکر به رئیس‌جمهور و وزیر کشور بابت تاخیر در انتخاب استانداران، مدیران میانی دولت و معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها، گفت: این مسأله منجر به بلاتکلیفی در اجرای ماموریت‌ها شده و این تذکر به ‌ویژه در مورد آذربایجان‌ شرقی بیشتر وارد است.

وی در ادامه با اشاره به پاره‌ای از مسائل حوزه انتخابیه خود، بیان داشت: وزراء جدید را به بازخوانی تذکرات گذشته ارجاع می‌دهم؛  تذکر به وزیر جهادکشاورزی از بابت وضعیت اسفناک تامین نهاده‌های دامی در سال گذشته و عدم تکرار در سال جاری، تذکر به وزیر راه و شهرسازی بابت وضعیت راه‌های نامناسب در شهرستان سه‌ گانه کلیبر خداآفرین و هوراند.

حاتمی با تذکر به وزیر نیرو بابت عدم تکمیل سدهای خداآفرین و قیز قلعه‌سی و سد پیغام همچنین خواستار توجه ویژه و آغاز مطالعه سد علی‌آباد هوراند و وضعیت اسفناک آب شرب در شهرستان‌های سه‌گانه در تابستان ۱۴۰۰ و توجه ویژه در سال آینده شد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس در تذکری دیگر به وزیر نیرو بابت عدم تعیین تکلیف آب گرم متعلق آبش احمد  به وزیر اقتصاد نیز تذکر داد و تصریح کرد: به وزیر اقتصاد بابت عدم تعیین تکلیف اراضی پایاب سد خداآفرین در محدوده منطقه آزاد ارس تذکر می‌دهم و تذکر به وزیر بهداشت بابت اینکه شهرستان‌های خداآفرین و هوراند از ابتدایی‌ترین امکانات درمانی و بهداشتی برخوردار نیستند.

وی همچنین در ادامه و در تذکر به وزیر ارتباطات در خصوص اینکه زیرساخت‌های ارتباطی، اینترنتی و حتی تلفن ثابت خانگی در شهرستان‌های سه‌گانه از نصاب استانی نیز پایین‌تر است، گفت؛ البته آقای وزیر ارتباطات که معتقد است آخرین تکنولوژی بشر همان پیامک است، بداند که امکان ارسال پیامک هم در منطقه ما مهیا نیست.

حاتمی در مورد مسائل مربوط به تیم تراکتورسازی آذربایجان، اظهار داشت: چگونه به تیم‌های استقلال و پیروزی از منابع مالی کشور تزریق می‌شود یا برخی از ساختارهای اقتصادی کشور بعضا تیمداری می‌کنند اما نوبت ما که می‌رسد همه اهل حساب و کتاب و چرتکه انداختن می‌شوند.

حاتمی بیان کرد: بهتر است این تیم را از منابع سرشار معادن آذربایجان -که سرمایه اجتماعی و دلبستگی آذربایجانات و بخش عمده‌ای از مردم ایران زمین است- پشتیبانی کنید در غیر این صورت وزراء ورزش و صمت در معرض استیضاح خواهند بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با تذکر به رئیس‌جمهور و وزیر کشور بابت تاخیر در انتخاب استانداران، مدیران میانی دولت و معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها، گفت: این مسأله منجر به بلاتکلیفی در اجرای ماموریت‌ها شده و این تذکر به‌ویژه در مورد آذربایجان‌شرقی بیشتر وارد است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان باز هم یادی از حافظ شیرین سخن کرد و متذکر شد: حافظا گذر کردم بر ساحل رود ارس/ بوسه بر خاکش زدم مشکین شدم با یک نفس.

منبع: فارس