اخبار استان آذربایجان شرقی » حوادث
کد خبر : 52571
چهارشنبه - 21 مهر 1400 - 12:22
فرمانده انتظامی آذربایجان‌ شرقی:

۴۲۷ نفر در تصادفات رانندگی آذربایجان‌ شرقی جان باختند

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از جان باختن ۴۲۷ نفر در نیمه نخست امسال در حوادث رانندگی خبر داد.

۴۲۷ نفر در تصادفات رانندگی آذربایجان‌ شرقی جان باختند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین عبدی گفت: در نیمه نخست امسال ۴۲۷ نفر در حوادث رانندگی جان خود را در استان آذربایجان‌شرقی از دست دادند و هشت هزار و ۴۳۷ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: در نیمه نخست امسال ۲۲ درصد در وقوع تصادفات برون و درون شهری در استان آذربایجان‌شرقی با کاهش مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیشترین آمار سرقت خرد مربوط به خانه‌ باغ‌ محتویات‌هاست، گفت: در حوزه سرقت‌ها بیشترین فراوانی در حوزه خودرو، قطعات و محتویات خودرو است که ۳۰ درصد کل سرقت‌های استان را به خود اختصاص داده و ۹۳ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

وی همچنین از افزایش ۱۳ درصدی جرائم سایبری اشاره و تصریح کرد: کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و هتک حیثیت به ترتیب بالاترین فراوانی را به خود اختصاص داده است که میزان کشفیات جرائم سایبری ۱۸ درصد افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به  افزایش ۲۰۴ درصدی صدور گذرنامه در ۶ ماهه نخست امسال، اظهار داشت:در این مدت برای ۴۵ هزار و ۴۴۶ نر گذرنامه صادر شده است.

 با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۷۲ نفر از اراذل اوباش در استان آذربایجان‌شرقی طی ۵۸ عملیات دستگیر شدند، اضافه کرد: به اراذل اوباش اجازه‌ عرض اندام نمی‌دهیم و با تمام آنها به طور مستمر و با جدیت برخورد می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه تشدید و استمرار مقابله با اراذل و اوباش به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد، یادآور شد: هنجارشکنان و مخلان امنیت عمومی بدانند که امنیت و آسایش مردم خط قرمز ناجاست و قطعاً با هرگونه مزاحمت و اوباش‌گری در فضای حقیقی و مجازی قاطعانه و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی ما ترویج احساس امنیت در بین مردم است، بیان داشت: بحث سلامت و امنیت هر ۲ در حفظ و تعالی بشر نقش کلیدی دارند.

وی گفت: اگر امنیت وجود نداشته باشد، تمام مسیرهای رشد و تعالی با مشکل مواجه خواهند شد.

عبدی با اشاره به اینکه بیش از هر سازمان دیگری نیازمند جلب افکار عمومی هستیم، خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری، ما به مشارکت جامعه و مردمی معتقد هستیم.

منبع: فارس