به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباس پور عرشی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۹ هزار و ۸۳۱ راس دام واکسینه شده اند که شامل بیش از ۴۵۲ هزار و ۷۵۲ راس دام سبک و ۲۷ هزار و ۷۹ راس دام سنگین می‌باشند که برای مقابله با انواع بیماری‌های دامی واکسینه شده اند.
او افزود: در شش ماهه نخست امسال همچنین ۶ هزار و ۹۳۸ نوبت بازدید از اماکن دامی و ۴۵۳ مورد بازدید از کشتارگاه‌های دام و طیور انجام گرفت و تعداد ۳ پرونده قضایی در مراجع ذیصلاح تشکیل و مورد پیگرد قرار گرفت.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهر گفت: با توجه به نقش کلیدی شهرستان اهر در تولید و توزیع گوشت در منطقه ارسباران و شمال استان، تعداد یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۱۹۲ لاشه مرغ و تعداد ۶ هزار و ۹۴۱ لاشه دام بزرگ در کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان اهر با نظارت ناظرین دولتی و مسئولین فنی و بهداشتی تولید و توزیع گردید.
او گفت: نظر به خیل عظیم جمعیت دامی شهرستان و لزوم راستی آزمایی عملکرد مسئولین فنی درمانگاه‌های بخش خصوصی در حوزه درمان نیز ۶۶ نوبت بازدید انجام گرفت.
عباس پور با اشاره به نقش مهم دام و طیور در تامین مواد غذایی جامعه، افزود: از منظر بروز و وقوع بیماری، موارد خاصی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های اپیدمی مشاهده نگردیده است لیکن به علت خشکسالی در سال‌های اخیر موارد فراوانی از سوء تغذیه و تبعات ناشی از این امر متوجه گله‌های دامی بوده است.
عباس پور ضمن یادآوری زحمات بی شائبه فعالین حوزه دامپزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی، مجموعه بخش‌های خصوصی و دولتی دامپزشکی را جزو لاینفک همدیگر دانست و مراتب تقدیر و تشکر خود را عنوان داشت.