به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامعلی راستی گفت: ثبت نام و ثبت اطلاعات همه اعضای زنجیره تامین اقلام اساسی در سامانه جامع تجارت الزامی است.
وی ادامه داد: سیمان، گوشت مرغ، لوازم خانگی، برنج، حبوبات، محصولات فولادی و محصولات پتروشیمی از جمله اقلام اولویت دار سامانه جامع تجارت می باشد.
وی اضافه کرد: عدم ثبت اطلاعات اقلام مشمول در سامانه جامع تجارت، به منزله عرضه خارج از شبکه محسوب می شود.
راستی با تشریح بخشی از اقدامات مجموعه صمت استان در خصوص کنترل بازار اقلام اساسی بویژه سیمان، خاطرنشان کرد: فرایند ثبت نام و ثبت اطلاعات فعالین تجاری براساس برنامه مشخص انجام می شود و با توجه به همین فرآیندها، بیش از ۷۰۰ فعال تجاری در حوزه سیمان با ثبت نام در سامانه جامع تجارت کد نقش دریافت کرده و بالغ بر ۲۱ هزار صورتحساب در سامانه ثبت شده است.
کارگاه آموزشی یکروزه بازآموزی و رفع ابهام سامانه جامع تجارت سازمانهای صمت استان های شمالغرب کشور با حضور معاون مدیرکل دفترخدمات بازرگانی وزارت صمت در تبریز برگزار شد و نمایندگان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانهای آذربایجانغربی، اردبیل، کردستان و زنجان در این کارگاه حضور داشتند .
ثبت اطلاعات واحدهای اقتصادی و همچنین نحوه بهره برداری از بخش مدیریتی سامانه جامع تجارت ، ۲ محور اساسی کارگاه آموزشی یاد شده بود.
این کارگاه به صورت منطقه ای به میزبانی سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانهای آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس و خراسان رضوی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه، در سراسر کشور برگزار شد.
معرفی سامانه جامع تجارت
از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ همه فعالیت های مربوط به ثبت سفارش واردات کالا ، باید از طریق سامانه تجارت ایران به نشانی ntsw.ir انجام شود.
این سامانه توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت و معدن و تجارت راه اندازی شده است تا با قاچاق به صورت هوشمندانه مقابله شده و مبادلات تجاری در بستری قانونی و شفاف، رهگیری شود.