اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 52633
پنجشنبه - 22 مهر 1400 - 16:50
رییس کل دادگستری آذربایجان‌ شرقی:

محکوم به قصاص در تبریز بخشیده شد

رییس کل دادگستری آذربایجان‌ شرقی گفت: محکوم به قصاص نفس با اخذ رضایت از اولیای دم بخشیده شد.

محکوم به قصاص در تبریز بخشیده شد

به گزارش اهر نیوز (اهر نیوز)، موسی خلیل اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون سلامت و اصلاح تربیت سازمان زندان های کشور از زندان تبریز، اظهار کرد: پرونده این محکوم با گذشت اولیای دم منجر به مصالحه و سازش شد.

وی افزود: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در عین حال که توجه ویژه‌ای به اجرای عدالت و  برخورد با جرایم خشن و حفظ امنیت و آرامش برای مردم را دارد برابر تعالیم دین مبین اسلام و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، در پرونده های قصاص نفس به حل و فصل مشکلات و ختم پرونده های قضایی اهتمام ویژه دارد.

خلیل اللهی گفت: در زندان تبریز نیز حرکت و اقدامات خوبی در قالب گروه اخذ رضایت متشکل از مددکاران زندان و شورای حل اختلاف دادگستری استان تشکیل شده و تلاش می شود تا پرونده های محکومان به قصاص نفس  با صلح و سازش مختومه شود.

وی اظهار کرد: امسال با احتساب این مورد هفدهمین پرونده با رضایت بزرگوارانه اولیای دم و اعلام گذشت رضایتمندانه آنان با مصالحه طرفین مختومه شده و افراد که حکم قطعی آنها مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شده بود با تلاش و مساعی همکاران ما در شرف اجرای حکم منجر به رضایت شده و زمینه  زندگی دوباره محکومین فراهم شد.

 وی با تشکر و قدردانی از طبع بلند و منش الهی و انسانی اولیای دم افزود نقش اصلی و تمام کننده را  در این کار ارزشمند اولیای دم بزرگوار دارند که با عمل به مبانی دین مبین و توصیه های اولیای الهی از اجرای حکم قصاص  صرف نظر کرده و از خون عزیزانشان می گذرند تا زندگی دوباره‌ای به یک انسان دهند و این کار بسیار بزرگ ارزشمند شایسته تقدیر و قدردانی همگانی است که در اینجا به  نوبه خود از بلندنظری این خانواده‌ها قدردانی می‌کنم.

منبع: ایرنا