به گزارش اهر نیوز (اهر نیوز)، موسی خلیل اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون سلامت و اصلاح تربیت سازمان زندان های کشور از زندان تبریز، اظهار کرد: پرونده این محکوم با گذشت اولیای دم منجر به مصالحه و سازش شد.

وی افزود: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در عین حال که توجه ویژه‌ای به اجرای عدالت و  برخورد با جرایم خشن و حفظ امنیت و آرامش برای مردم را دارد برابر تعالیم دین مبین اسلام و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، در پرونده های قصاص نفس به حل و فصل مشکلات و ختم پرونده های قضایی اهتمام ویژه دارد.

خلیل اللهی گفت: در زندان تبریز نیز حرکت و اقدامات خوبی در قالب گروه اخذ رضایت متشکل از مددکاران زندان و شورای حل اختلاف دادگستری استان تشکیل شده و تلاش می شود تا پرونده های محکومان به قصاص نفس  با صلح و سازش مختومه شود.

وی اظهار کرد: امسال با احتساب این مورد هفدهمین پرونده با رضایت بزرگوارانه اولیای دم و اعلام گذشت رضایتمندانه آنان با مصالحه طرفین مختومه شده و افراد که حکم قطعی آنها مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شده بود با تلاش و مساعی همکاران ما در شرف اجرای حکم منجر به رضایت شده و زمینه  زندگی دوباره محکومین فراهم شد.

 وی با تشکر و قدردانی از طبع بلند و منش الهی و انسانی اولیای دم افزود نقش اصلی و تمام کننده را  در این کار ارزشمند اولیای دم بزرگوار دارند که با عمل به مبانی دین مبین و توصیه های اولیای الهی از اجرای حکم قصاص  صرف نظر کرده و از خون عزیزانشان می گذرند تا زندگی دوباره‌ای به یک انسان دهند و این کار بسیار بزرگ ارزشمند شایسته تقدیر و قدردانی همگانی است که در اینجا به  نوبه خود از بلندنظری این خانواده‌ها قدردانی می‌کنم.

منبع: ایرنا