به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فتحی در جلسه ای با مدیران امور اراضی و جهاد کشاورزی شهرستانها ضمن تاکید بر برخورد جدی تر با معضل تغییر کاربری اراضی کشاورزی افزود: مسئولیت اجتماعی ایجاب می کند برخورد شدیدتر و جدی تر با تغییر کاربری اراضی کشاورزی صورت گیرد زیرا در صورت ادامه این روند، در آینده توانایی تامین امنیت غذایی جامعه با مشکل اساسی مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر اقتصاد روستایی توسعه یابد و ارزش زمین به لحاظ ایجاد درآمد برای کشاورزان بالا باشد، خود کشاورزان از تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممانعت به عمل خواهند آورد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به لزوم افزایش بهره وری اشاره کرد و گفت: در صورتی که عملکرد در واحد سطح افزایش یابد و درآمد بیشتری از هر هکتار حاصل شود، کشاورز به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا چنین فرصتی از دست برود.

وی با اشاره به تاکیدهای دادستان مرکز استان بر برخورد با عاملین قطعه بندیهای اتفاق افتاده در محدوده چهار شهرستان استان، اظهار داشت:حساسیت موضوع توجه جدی تر و برخوردی قاطع تر را می طلبد و پس از اقدام مقتضی از سوی مدیران جهادکشاورزی شهرستان ها پیگیری بقیه فرایند به عهده دستگاه قضایی خواهد بود .

فتحی بر هماهنگی بیشتر با دادستانی در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و استفاده از ظرفیت دهیاری ها و شورای روستاها در راستای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با موضوع تراکتورها گفت: در بحث تراکتورها یکسری ضوابط تعیین و شاخص هایی ارائه شده است که تراکتور مشمول افرادی خواهد شد که دارای این شاخصه ها باشند لذا خروج از این ضوابط منجر به برخورد قضایی با اشخاص خاطی خواهد بود.

وی تمام موارد و موازین ذکر شده در مورد جلوگیری از تغییر کاربری اراضی را در مورد بحث تراکتورها نیز صادق دانست و در مورد فروش تراکتورها نیز بر بررسی این موضوع تاکید کرد که یا تراکتور مورد نیاز کشاورز بوده و موجب افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شده است و یا در صورت فروش به مراجع قضایی معرفی شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما