اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران » فرهنگی
کد خبر : 5281
شنبه - 30 اردیبهشت 1396 - 14:11

همایش ادبی حکیم ابوالقاسم نباتی و ملا محمد فضولی برگزار شد

همایش ادبی حکیم ابوالقاسم نباتی و ملامحمد فضولی با حضور فرهنگ پژوهان و هنرمندان در شهرستان خداآفرین برگزار شد.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این آیین گفت: ملامحمد فضولی از شاعران برجسته و نوادری است که به سه زبان فارسی, ترکی و عربی شعر سروده و کلام و فلسفه را در اشعار خود به اوج رسانده است، اما این شاعر آذری زبان تاکتون به علل گوناگون برای دوست داران شعر و ادبیات آنچنان که باید و شاید شناخته نشده است.

وی حکیم ابوالقاسم نباتی را نیز مرید ملامحمد فضولی خواند و گفت در اشعار فضولی نماد فلسفه و نظم در اشعار نباتی نیز نماد شور و جنون نمایان است.

همچنین در این نشست دکتر فرمان فرضی و خسرو سرتیپی از هنرمندان به نام منطقه قره داغ به تشریح و تحلیل ابعاد شخصیتی، اجتماعی و علمی این دو شاعر بزرگ پرداختند.

در پایان این نشست ادبی و تحلیلی که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خداآفرین برگزار شد از برخی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.

ملا محمد فضولی در سال ٩۶٣هجری قمری چشم از جهان فرو بست و آرامگاه وی در کربلاست و حکیم ابوالقاسم نباتی نیز در سال١٢۶٢هجری قمری از دنیا رفت و آرامگاه وی در روستای اشتبین از توابع بخش سیه رود در شهرستان جلفا قرار دارد.