به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمود محمود زاده گفت: متقاضیان یک ماه فرصت دارند تا در سامانه جدید به آدرس www.saman.mrud.ir مراجعه و ثبت نام کنند.
وی افزود: ثبت نام در شهرهایی انجام می شود که تاکنون تامین زمین شده است.
تعهد دولت ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی است که در ۸۰۰ شهر زمین مورد نظر آن تامین شده است.
میزان آورده اولیه در طرح مسکن ملی ۴۰ میلیون تومان و میزان وام دریافتی متقاضیان ۱۵۰ میلیون تومان بود؛ اما پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در این طرح این است که عدد تسهیلات و کارمزد آن متفاوت باشد و بر  اساس گروه درآمدی و توان خانوارها تنظیم شده است.
بر این اساس قرار است پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درباره میزان آورده متقاضی و تسهیلات اعطایی ۴۰۰ میلیون تومانی در شهرها امروز در  شورای عالی پول بررسی شود.
در اولین مرحله از ثبت نام مسکن ۴ میلیون واحدی، تمام ۳۱ استان و شهرهایی که زمین در آنها تامین شده است و امکان ثبت نام وجود دارد شرکت داده خواهند داشت.
نخستین جلسه شورای عالی مسکن در ۱۴ مهرماه با حضور و ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد. رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی بعد از این جلسه گفت: قانون جهش تولید مسکن که به تازگی توسط رییس جمهوری ابلاغ شد در تامین نیاز مسکن کشور بسیار موثر است و تشکیل شورای عالی مسکن به ریاست رییس دولت، مشکلات و موانع موجود در راه اجرای تولید انبوه مسکن را برطرف می‌کند و به زودی وارد اجرای فاز نخست ساخت و سازها خواهیم شد.
منبع: ایرنا