به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ایوب بهتاج با اشاره به برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در مورد خانه‌های ورزش روستایی در آذربایجان شرقی اظهار داشت: توسعه ورزش روستایی و عشایری در دستور کار این اداره است و در این راستا برنامه‌های مختلفی برای این حوزه داریم.

وی افزود: خانه‌های ورش روستایی با هدف، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور تجهیز می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: میز پینگ پنگ، راکت و توپ، میز فوتبال دستی، شطرنج، دارت و تاتامی از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی است.

بهتاج ادامه داد: همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش نیز مراسم افتتاح ۴۰ خانه ورزش روستایی در شهرستان‌های مختلف استان به صورت وبینار در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

بهتاج با اشاره به لزوم توجه به خانه‌های ورزش روستایی ادامه داد: توسعه خانه‌های ورزش روستایی در شهرستان‌ها در دستور کار اداره کل ورزش وجوانان آذربایجان شرقی است.

وی در ادامه ابراز کرد: هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی استان نیز تعامل خوبی با این اداره داشته و تا پایان سال جاری نیز ۱۵۰ خانه ورزش روستایی در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح خواهند شد که در این راستا تعداد خانه‌های روستایی به ۲۶۹ خانه ارتقا خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی یادآور شد: توسعه ورزش در مناطق روستایی نقش بی‌نظیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و در این راستا توجه ویژه‌ای به خانه‌های ورزش روستایی داریم چرا که خانه‌های ورزش باعث توسعه ورزش روستایی و کشف و پرورش نیروهای جوان و استعدادهای ورزشی می‌شود.

بهتاج در پایان با بیان اینکه برای ایجاد خانه‌های ورزش روستایی، ساختمان و ابنیه‌ای ساخته نمی‌شود گفت: با بهره‌گیری از اماکن غیرفعال و بدون استفاده و پس از مرمت نسبی این اماکن توسط شورای اسلامی روستاها و دهیاری‌‌ها اداره می‌شوند و مسئولیت این خانه‌ها را بر عهده دارند و خدمات ورزشی لازم را برای جوانان و نوجوانان روستا مهیا می‌کنند.

منبع: تسنیم