به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ گاظم داداشی در این دیدار به اهمیت بالای میراث فرهنگی و تاریخی اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی هر ملت و کشوری نشانگر هویت آن ملت است و حفاظت از این میراث منحصربفرد وظیفه مهمی است که مسئولیت آن به عهده فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی می باشد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: حفاظت از تاریخ، تمدن و میراث فرهنگی تنها با فعالیت های یگان حفاظت میراث فرهنگی میسر نیست بلکه در این میان مردم و نیروهای انتظامی نقش اصلی و مهمی را در پاسداشت از میراث تاریخی و ارزش های ملی دارند.
وی ادامه داد: میراثی که از گذشتگان برای ما باقی مانده هویتی از ماست که باید برای آیندگان نگه داریم و این موضوعی است که در تمام کشور ها به آن اهمیت خاصی قائل هستند چرا که توجه به گذشتگان و میراث فرهنگی یکی از راه های توسعه فرهنگی و اقتصادی یک کشور مخصوصا در زمینه گردشگری است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همچنین گفت: هر اثر تاریخی که توسط جنایتگران میراث فرهنگی تخریب یا نابود میشود مصیبت بزرگی برای آن کشور است چرا که هیچ گونه جایگزینی برای جبران خسارت وجود ندارد.

سرهنگ داداشی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی و مخصوصا شهرستان اهر دارای آثار غنی از میراث فرهنگی و تاریخی است و در این میان با همکاری نیروهای انتظامی و مردمی لازم است با متخلفان و نابودگران میراث تاریخی و فرهنگی و ارزش های ملی کشور، بیش از پیش جدی تر برخورد شود.

وی در پایان از فرمانده انتظامی شهرستان اهر و فرماندهان پاسگاه های انتظامی که در زمینه حفظ میراث فرهنگی و ارزش های ملی بی دریغ تلاش کردند، تقدیر به عمل آورد.

خبرنگار: هادی مهدی زاده