به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی صفایی‌فرد روز چهارشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها ۴۰۰ نفر بود، حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در این مدت ۳۷۳ نفر مرد و ۹۷ نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب ۱۰ و ۶۲ درصد افزایش یافته است.

صفایی‌فرد با بیان اینکه طی ماه گذشته ۸۹ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار هم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته که ۶۸ نفر از آنان مرد و ۲۱ نفر زن بوده‌اند.

وی افزود: همچنین در نیمه نخست امسال هشت هزار و ۴۵۶ نفر از مصدومان حوادث رانندگی به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۳۱۵ نفر مرد و ۲ هزار و ۱۴۱ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که هفت هزار و ۹۲۱ نفر گزارش شده بود، حدود هفت درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: یکهزار و ۶۵۵ نفر نیز در ماه گذشته در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود پنج درصد افزایش یافته است.

در سال گذشته ۷۱۵ نفر در استان به دلیل حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و ۱۴ هزار و ۲۵ نفر نیز مصدوم شدند.
منبع: ایرنا