اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران
کد خبر : 52895
پنجشنبه - 29 مهر 1400 - 11:19
رئیس دادگستری شهرستان کلیبر:

لزوم رصد روزانه برای پیشگیری از تجاوز به حریم رودخانه ها

رئیس دادگستری شهرستان کلیبر گفت: نهادهای نظارتی و امنیتی باید با رصد دقیق و روزانه مانع از ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوز به حریم رودخانه ها و مسیل ها شوند.

لزوم رصد روزانه برای پیشگیری از تجاوز به حریم رودخانه ها

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، میرمهدی قریشی‌زاده در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم حوزه قضایی شهرستان کلیبر با موضوع تجاوز به حریم و بستر رودخانه و راهکارهای پیشگیری با بیان اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است گفت:  همه دستگاهها در پیشگیری از وقوع جرم موظف و مکلف هستند تا با همدلی و همفکری در این خصوص اقدام کنند.
وی با اشاره به لزوم حفظ حریم رودخانه ها اظهار داشت: نهادهای نظارتی و امنیتی باید با رصد دقیق و روزانه مانع از ساخت و ساز وتجاوز به حریم رودخانه ها و مسیل ها شوند.
رئیس دادگستری شهرستان کلیبر با تاکید بر پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها خاطرنشان کرد: ضمن اطلاع رسانی از طریق اتاق اصناف و اتحادیه بنگاه داران و املاک، از خرید و فروش حریم رودخانه ها و مسیل ها ممانعت شود.
وی تاکید کرد: ادارات خدمات رسان باید پیش از هرگونه ارائه خدمات به خانه باغ ها و ساختمان های احداث شده در بستر رودخانه ها دره ها و مسیل ها حتماً از اداره شهرداری کلیبر و ابش احمد و ادارات امور آب و جهاد کشاورزی شهرستان استعلام کنند.
این نشست با حضور رئیس دادگستری شهرستان، امام جمعه کلیبر، دادستان شهرستان، فرماندار، شهردار، فرمانده انتظامی شهرستان و روسای ادارات امور آب، جهاد کشاورزی و امور اراضی و سایر ادارات مربوط برگزار شد.

منبع: نصر نیوز