به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی روز پنجشنبه در یک گفت و گوی خبری بیان کرد: تاکنون برای ۶۵ درصد از جمعیت استان دز اول واکسن کرونا تزریق شده است.

وی اضافه کرد: وضعیت واکسیناسیون در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌ها بهتر است، اما آمار واکسیناسیون کنونی هنوز کافی نیست.

وی با اشاره به روند کند کاهش مبتلایان کرونایی در آذربایجان شرقی گفت: احتمال تشدید دوباره وضعیت کرونایی استان در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.

درستی اضافه کرد: علی‌رغم کاهش موارد جدید و بستری‌های کرونایی در استان اما کاهش موارد فوتی این بیماری چندان قابل توجه نیست.

وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی در هفته های اخیر رو به بهبود بوده و رنگ کرونایی این استان از قرمز به زرد تغییر یافته، اما آمار فوتی ها همچنان نزدیک به ۲۰ نفر در روز است.

گفته می شود در زمان حاضر بیش از یک هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری و بیش از ۲۰۰ نفر از آنان زیر دستگاه تنفس مصنوعی (ونیتلاتور ) هستند.

کارشناسان هشدار می دهند که با توجه به نزدیکی موج ششم شیوع کرونا، هر گونه سهل انگاری و بی تجهی و کم توجهی به رعایت دستور العمل های بهداشتی می تواند به افزایش دو سه برابری آمار مبتلایان، بستری ها و فوتی های کرونا در این خطه در هفته های پیش رو منجر شود.

منبع: ایرنا