به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین حاتمی در تشریح دیدار نمایندگان آذربایجان‌ شرقی با رئیس‌ جمهور اظهار داشت: عمده ‌ترین موضوعاتی که بنده در دیدار نمایندگان آذربایجان ‌شرقی و آذربایجان ‌غربی با رئیس ‌جمهور اشاره کردم رویکرد مسائل و مشکلات شهرستان‌ های سه‌ گانه کلیبر، خداآفرین و هوراند بود.

وی افزود: متأسفانه شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در شاخص‌های راه ارتباطی مناسب، آب شرب و کشاورزی، نیمه‌تمام ماندن سدهای خداآفرین، کلیبر و هوراند، گذرگاه مرزی خداآفرین، ضعف در زیرساخت‌های درمانی و بهداشت محروم واقع شده‌اند.

حاتمی ادامه داد: بیشترین محرومیت از خدمات و زیرساخت‌های دولت در آذربایجان‌شرقی به ترتیب هوراند، خداآفرین و کلیبر است، به طوری‌که بی‌توجهی به مطالبات و درخواست‌های مردم حوزه انتخابیه بنده موجب شده تا ۳ برابر جمعیت ساکن در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند اقدام به مهاجرت کنند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که یک چهارم روستاهای آذربایجان‌شرقی در شهرستان‌های سه‌گانه قرار دارد، اقتصاد و معیشت ضعیف مردم حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند شرایط به وجود آورده تا یک سوم جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشند.

وی بابیان این‌که شهرستان‌های هوراند و کلیبر با کمبود شدید آب شرب مواجه هستند، تصریح کرد: از رئیس‌جمهور درخواست کردم تا نسبت به تکمیل سد پیغام کلیبر که ۲۵ سال است زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اقدام عاجل صورت گیرد و همچنین سد معیشتی علی‌آباد هوراند برای تأمین نیازمندی مردم به اقدام فوری نیاز دارد.

حاتمی با تأکید بر این‌که شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند حتی یک متر هم راه اصلی ندارند، یادآور شد: از ۲۱۵۰ کیلومتر راه ارتباطی، حدوداً ۱۵۵۰ کیلومتر آسفالت ندارد در حالی که شاخص برخورداری شهرستان‌های سه‌گانه از نظر راه آسفالته بسیار پایین‌تر از میانگین استانی و کشوری است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی بر لزوم فعال‌سازی گذرگاه مرزی خداآفرین با قره‌باغ تأکید کرد و گفت: گذرگاه مرزی خداآفرین به مناطق آزاد شده قره‌باغ هنوز فعال نشده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است، لذا انتظار داریم رئیس‌جمهور برای تحقق مطالبات و درخواست‌های مردم منطقه عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

منبع: مهر