به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد وحیدی صبح امروز شنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی در مصلی اعظم تبریز گفت: مردمی بودن مسئول یعنی اینکه هر چه مردم را اذیت کند، مسئول را از درون بخراشد.

وی گفت: تبریز و آذربایجان‌شرقی می‌تواند دریچه نوربخش تمدن اسلامی به داخل کشور و سرزمین‌های اسلامی باشد. آذربایجان مهد علم، عرفان، فضل و جهاد و مهد علمای بزرگ و شهدای سرافراز است.

وحیدی ادامه داد: آذربایجان زرخیز است اما زر معنوی آن بیش از زر مادی زبانزد است. کل خطه و کل کشور باید از ظرفیت‌های بزرگ آذربایجان بهره مند شود.

وزیر کشور با بیان اینکه این استان ظرفیت صنعتی بالایی دارد و باید محور توسعه صنعتی باشد، افزود: این استان بیش از آنچه دارد استحقاق توسعه دارد، باید از نخبگان و دانشگاهیان استفاده شود.

وحیدی سپس گفت: تبریز نقطه ثقل و اتکای فرهنگی منطقه است و همواره نقش خود را در انقلاب ایفا کرده است. ترکیه و جمهوری آذربایجان هم دین ما هستند و باید از همجواری با آذربایجان‌شرقی استفاده کنند و اقتصاد مکملی شکل گیرد.

وی گفت: استاندار، رئیس جمهور استان است و آقای رئیس‌جمهور تاکید داشتند همه مدیران و انتصابات باید هماهنگ با استاندار باشد.

وحیدی ادامه داد: جمهوری اسلامی به قدرتی خواهد رسید که دیگران جرأت تهدید هم نداشته باشند چه‌برسد به آنکه بخواهند اقدام سویی انجام دهند.‌

وی سپس افزود: مسئول باید به گونه‌ای باشد که هیچ فاصله‌ای بین مسئول و مردم نباشد. اگر مردم، نبود فاصله را حس کردند آنوقت مردم سالاری دینی رقم خواهد خورد.

وزیر کشور گفت: هر تمدنی که برپایه ظلم باشد محکوم به نابودی است. تمدن نوین اسلامی، برپایه معنویت، خداخواهی، عدالت، مردم دوستی است.

حضور در مزار شهدای وادی رحمت تبریز، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شرکت در شورای اداری استان و معارفه استاندار جدید از برنامه‌های وزیر کشور در تبریز است.

امروز در مراسم تودیع و معارفه، زین العابدین رضوی خرم به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی معرفی شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار زین‌العابدین رضوی خرم، به عنوان پانزدهمین استاندار آذربایجان شرقی در دوران پس از انقلاب اسلامی از سوی هیأت دولت منصوب شده است.

منبع: مهر