به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، وحید مجیدی روز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در آذربایجان شرقی به صورت پایلوت، گفت: ۲۴ درصد نسخ کاغذی هم یا مربوط به موسساتی که ازدحام دارند و یا طرف قرارداد با بیمه سلامت نیستند، صادر شده است.

وی،  افراد تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان شرقی را ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر روستاییان و عشایر، ۴۵۰ هزار نفر بیمه همگانی، ۲۷۰ هزار نفر کارمندان، ۹۰ هزار نفر بیمه ایرانیان، ۸۰ هزار نفر سایر اقشار از جمله مددجویان بهزیستی، خانواده شهدا و ۴۵ هزار نفر نیز مددجویان کمیته امداد هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد: با عدم پذیرش نسخ کاغذی از آذر ماه، تا پایان آبان این رقم به بالای ۸۰ درصد برسد.

مجیدی با اشاره به ارسال الکترونیک اسناد بستری، گفت: از سال ۱۳۹۸ اسناد بستری به صورت کاغذی دریافت نمی‌شود و فقط با کدملی احراز می‌شود.

وی در خصوص سامانه خدمات شهروندی خاطرنشان کرد: این سامانه گام بسیار بزرگی برای ارتباط الکترونیک مردم با دستگاه‌های دولتی و اخذ خدمات دولتی بدون حضور مردم در ادارات است.

مجیدی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده گفت: افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند فقط از بخش دولتی خدمات می‌گیرند، لذا سازمان بیمه سلامت در ۱۰ استان طرح پزشک خانواده را اجرایی کرده که با ثبت نام ۱۸۰ پزشک در آذربایجان شرقی، این طرح از مهر ماه آغاز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مردم با مراجعه به ۹۱ دفتر پیشخوان طرف قرداد با بیمه سلامت می‌توانند پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

وی در خصوص ساختمان های ملکی بیمه سلامت در شهرستان‌ها نیز گفت: عملیات اجرایی در هجدهمین شهرستان یعنی مرند در زمینی به مساحت ۳۴۰ متر آغاز شده است و اگر شرایط جوی تاخیری پیش نیاورد، تا خرداد ماه سال آینده افتتاح می شود.

مجیدی در مورد پوشش داروهای بیماران سرطانی اظهار کرد: سازمان شرایط خاصی برای داروهای بیماران سرطانی در نظر گرفته و بر این اساس سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان برای هزینه این داروها پرداخت کرده ایم.

وی همچنین از تعهد بیمه سلامت برای درمان بیماران کرونایی خبر داد و گفت: میانگین بستری هر بیمار کرونایی بالغ بر ۹ میلیون تومان بوده و آزمایش پی سی آر نیز رایگان است.

وحید مجیدی هفته گذشته به عنوان مدیرکل نمونه سازمان بیمه سلامت در کشور معرفی و از وزیر بهداشت و درمان لوح تقدیر دریافت کرده است.

منبع: ایرنا