اخبار شهرستان » انتخابات مجلس شورای اسلامی » سیاسی
کد خبر : 5331
یکشنبه - 31 اردیبهشت 1396 - 16:58

مشارک ۷۸٫۵ درصدی اهری ها در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر از مشارکت ۷۸.۵ درصدی مردم شهرستان اهر در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خبر داد.

مشارک ۷۸٫۵ درصدی اهری ها در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن اعلام مشارکت ۷۸٫۵ درصدی مردم شهرستان اهر در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت: بر اساس اعلام ستاد انتخابات شهرستان اهر، میزان مشارکت در انتخابات میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۵۷ درصد و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر اهر نیز ۶۴٫۵ درصد می باشد.

وی در خصوص میزان تعرفه استفاده شده در سه انتخابات این شهرستان گفت: تعرفه های مصرف شده در انتخابات میان دوره‌ای مجلس اهر و هریس ۱۰۲۴۵۴، ریاست جمهوری ۶۷۷۰۴ و شورای اسلامی شهر اهر ۴۳۴۶۸ بوده است.

فرماندار شهرستان اهر گفت: در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از مجموع ۶۷ هزار و ۵۲۶ آرای صحیح، حسن روحانی ۳۷۵۸۷ رأی، سید ابراهیم رئیس السادات ۲۵۳۶۷ رأی، مصطفی آقا میرسلیم ۷۷۲ رأی و سید مصطفی هاشمی طبا نیز ۲۷۳ رأی کسب کردند.

عایدی در ادامه با تاکید بر این‌که مجموع کل آرای مأخوذه صحیح حوزه انتخابیه اهر و هریس در انتخابات میان دوره ای مجلس دهم ۹۳ هزار و ۵۹۵ رأی بوده است، بیان کرد: آقای بیت اله عبدالهی با کسب ۲۳۱۴۴ رای توانست به عنوان نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس دهم انتخاب شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر همچنین با اعلام اینکه ۴۱ هزار و ۷۱۵ رأی مأخوذه صحیح در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهر ثبت شده است، اظهار کرد: مجموع کاندیداهای شورای اسلامی شهر اهر ۸۲ نفر بوده که با مشخص شدن ۷ نفر اصلی و ۵ نفر علی‌البدل میزان مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر اهر ۶۴٫۵ درصد است.

وی در ادامه از مستند سازی و ثبت تخلف تعدادی از کاندیداها خبر داد و گفت: متأسفانه اغلب کاندیداها به هیچ وجه حاضر به رعایت اصول تبلیغاتی نبودند که تخلفات انجام گرفته شده در این خصوص مستند سازی و ثبت شده است.

سید محمد عابدی در پایان حضور پرشور و حماسی مردم شهرستان اهر در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس دهم حوزه اهر و هریس را نشانگر لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: رسانه ها در دعوت از مردم و حضور حداکثری در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه نقش بی بدیل و غیر قابل انکاری از خود ایفا کردند.