به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن اعلام مشارکت ۷۸٫۵ درصدی مردم شهرستان اهر در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت: بر اساس اعلام ستاد انتخابات شهرستان اهر، میزان مشارکت در انتخابات میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۵۷ درصد و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر اهر نیز ۶۴٫۵ درصد می باشد.

وی در خصوص میزان تعرفه استفاده شده در سه انتخابات این شهرستان گفت: تعرفه های مصرف شده در انتخابات میان دوره‌ای مجلس اهر و هریس ۱۰۲۴۵۴، ریاست جمهوری ۶۷۷۰۴ و شورای اسلامی شهر اهر ۴۳۴۶۸ بوده است.

فرماندار شهرستان اهر گفت: در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از مجموع ۶۷ هزار و ۵۲۶ آرای صحیح، حسن روحانی ۳۷۵۸۷ رأی، سید ابراهیم رئیس السادات ۲۵۳۶۷ رأی، مصطفی آقا میرسلیم ۷۷۲ رأی و سید مصطفی هاشمی طبا نیز ۲۷۳ رأی کسب کردند.

عایدی در ادامه با تاکید بر این‌که مجموع کل آرای مأخوذه صحیح حوزه انتخابیه اهر و هریس در انتخابات میان دوره ای مجلس دهم ۹۳ هزار و ۵۹۵ رأی بوده است، بیان کرد: آقای بیت اله عبدالهی با کسب ۲۳۱۴۴ رای توانست به عنوان نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس دهم انتخاب شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر همچنین با اعلام اینکه ۴۱ هزار و ۷۱۵ رأی مأخوذه صحیح در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهر ثبت شده است، اظهار کرد: مجموع کاندیداهای شورای اسلامی شهر اهر ۸۲ نفر بوده که با مشخص شدن ۷ نفر اصلی و ۵ نفر علی‌البدل میزان مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر اهر ۶۴٫۵ درصد است.

وی در ادامه از مستند سازی و ثبت تخلف تعدادی از کاندیداها خبر داد و گفت: متأسفانه اغلب کاندیداها به هیچ وجه حاضر به رعایت اصول تبلیغاتی نبودند که تخلفات انجام گرفته شده در این خصوص مستند سازی و ثبت شده است.

سید محمد عابدی در پایان حضور پرشور و حماسی مردم شهرستان اهر در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس دهم حوزه اهر و هریس را نشانگر لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: رسانه ها در دعوت از مردم و حضور حداکثری در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه نقش بی بدیل و غیر قابل انکاری از خود ایفا کردند.