اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 53847
شنبه - 22 آبان 1400 - 19:14
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای استان: 

بیش از پنج هزار کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌ شرقی برف روبی شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در بارش‌های چند روز اخیر بیش از پنج هزار کیلومتر راه در سطح استان برف‌روبی شده است.

بیش از پنج هزار کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌ شرقی برف روبی شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامرضا رسول‌زاده روز شنبه در گفت و گوی خبری با بیان اینکه بیشترین میزان برف‌روبی در محورهای اهر، بستان آباد،چاراویماق، سراب، کلیبر، مراغه، هشترود، هریس، ورزقان، هوراند وآزادراه تبریز-زنجان انجام شده است، گفت: تنها در ۲ روز اخیر تعداد ۳۰۰ مورد راه روستایی در شهرستان های اهر، بستان‌آباد و هشترود برف‌روبی شده است.
وی اضافه کرد: در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های اخیر در جاده های استان بیش از۵۰۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است.
رسول زاده، راه‌های تحت پوشش برف‌روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف‌گیر استان را ۳۸ نقطه برشمرد و گفت: اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری همه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه درمحورهای پرتردد نسبت خدمات‌رسانی به مترددین جاده‌ها اقدام خواهد کرد.
وی همچنین ازآماده‌سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها در جاده های اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه‌ها و همکاری و تعامل با مسئولین استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی وپلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبورومرور دراین ایام خبر داد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی همچنین به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب وهوایی اشاره کرد و افزود: ترددکنندگان جاده‌ها همچنین می‌توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایتwww.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آّب وهوایی جاده‌ها استفاده کنند.

منبع: ایرنا