اخبار استان آذربایجان شرقی » فرهنگی
کد خبر : 53851
شنبه - 22 آبان 1400 - 19:29
معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی؛

۱۰ هزار کلاس درس در آذربایجان ‌شرقی نیاز به تخریب و مقاوم سازی دارد/ وجود ۵۰۰ کلاس کانکسی در استان

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی گفت: ۱۰ هزار کلاس درس در آذربایجان‌شرقی نیاز به تخریب و مقاوم سازی دارد

۱۰ هزار کلاس درس در آذربایجان ‌شرقی نیاز به تخریب و مقاوم سازی دارد/ وجود ۵۰۰ کلاس کانکسی در استان

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد نجفی گفت: از ۲۴ هزار کلاس درس استان متاسفانه ۱۰ هزار کلاس درس نیاز به تخریب و بازسازی است.
وی با بیان اینکه هر کلاس درس نیاز به ۳۰۰ میلیون تومان هزینه است، افزود: برای استانداردسازی ۱۰ هزار کلاس درس نیاز به ۳ هزار میلیارد تومان هزینه است تا این کلاس‌ها نیز استاندارد شود.

نجفی گفت : ۵۰۰ کلاس درس در استان هم کانکسی است.

وی به طرح آجر به آجر برای ساخت مدارس اشاره کرد و گفت: در این طرح شهروندان می توانند بصورت مشارکتی با اعضای خانواده، همسایگان و دوستان در احداث مدارس مشارکت کنند.

نجفی گفت: اگر در روستاها اهالی ۳۰ درصد و در شهرها ۵۰ درصد  مشارکت داسته باشند مابقی هزینه را دولت تقبل می کند و نام مدرسه هم به اختیار مشارکت کنندگان نام گذاری می شود.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار استان امسال ۲۲۰ میلیارد تومان کمک کرده اند که این مبلغ در سال گذشته ۲۰۸ میلیارد تومان بود و امیدواریم تا پایان سال این تعهد و کمک را به ۳۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

منبع: تسنیم