به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدقاسم ناظمی گفت: ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در نوزدهمین دوره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» از بیستم آبان آغاز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی طرح‌های فصلی نسبت به ثبت‌نام در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ اقدام کنند.

وی افزود: کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح‌های پیشین توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، برای شرکت در «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود، شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را ویرایش و کنترل کنند.

بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست ‌و چهارم آبان تا یکم آذر ١۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند.

در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده اند، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

پاییزه کتاب ۱۴۰۰ نیز هم زمان با هفته کتاب در سراسر کشور برگزار خواهد شد که به گفته مدیرعامل خانه کتاب، با دوره‌های گذشته، تفاوت‌هایی خواهد داشت. طرح‌های فروش فصلی، در روزگار کرونا یکی از راه‌هایی بودند که کتابفروشی‌ها را زنده و پویا نگه دارند و وضعیت اقتصاد نشر را بهبود بخشند.

منبع: تسنیم