اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 53914
یکشنبه - 23 آبان 1400 - 19:56
مدیر گروه پیش ‌بینی اداراه کل هواشناسی آذربایجان ‌شرقی:

بارش پراکنده باران و برف نواحی شمالی آذربایجان ‌شرقی را فرا می‌گیرد

مدیر گروه پیش ‌بینی اداراه کل هواشناسی آذربایجان ‌شرقی گفت: بارش پراکنده باران و برف در روزهای پایانی هفته جاری نواحی شمالی و شرقی استان را فرا می‌گیرد.

بارش پراکنده باران و برف نواحی شمالی آذربایجان ‌شرقی را فرا می‌گیرد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر با اشاره به نفوذ سامانه‌ بارشی از روز سه شنبه به استان، گفت: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بارش پراکنده‌ باران و برف در برخی نواحی استان از جمله ارسباران، میانه، هریس و سراب می شود.
وی اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی جوی تا روز سه شنبه این هفته جوی نسبتا پایدار در استان برقرار بوده و دمای هوا به صورت نسبی افزایش می یابد.
مدیر گروه پیش‌بینی اداراه کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در چند روز گذشته نیز در تعدادی از شهرهای استان از جمله سراب، ورزقان، بستان‌آباد، چاراویماق، هشترود و هوراند باران و برف بارید.
امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و چاراویماق با ۶ درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان بودند.
وی یادآوری کرد: در همین مدت دمای تبریز در گرمترین زمان به هشت درجه بالای صفر و در سردترین زمان به صفر درجه‌ سانتیگراد رسید و دمای فعلی آن نیز پنج درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

منبع: ایرنا