اخبار استان آذربایجان شرقی » سلامت
کد خبر : 53940
دوشنبه - 24 آبان 1400 - 13:54
مدیر گروه پیشگیری از بیماری ‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۸۴ درصد دانش ‌آموزان آذربایجان ‌شرقی مقابل کرونا واکسینه شدند

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تاکنون ۸۴ درصد از دانش‌آموزان و ۶۰ درصد مادران باردار آذربایجان‌شرقی در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

۸۴ درصد دانش ‌آموزان آذربایجان ‌شرقی مقابل کرونا واکسینه شدند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیمین خیاط زاده روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: تاکنون ۷۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی هر ۲ دز واکسن کرونا و ۸۷ درصد آنان نیز دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در استان، اظهار کرد: تاکنون افزون بر ۷۱ درصد از کل جمعیت استان دز اول و ۵۷.۵ درصد نیز هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص تزریق دز سوم واکسن نیز خاطرنشان کرد: افراد بالای ۶۰ سالی که قبلا ۲ دز واکسن سینوفارم را دریافت کرده و چهار ماه نیز از زمان تزریق دز دوم می‌گذرد، بایستی برای دریافت دز سوم واکسن خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

خیاط زاده افزود: تمامی واکسن‌های دارای مجوز برای تزریق در گروه‌های سنی مختلف از قبیل اسپوتنیک، استرازنکا، سینوفارم و برکت، در سطح استان به اندازه کافی وجود دارند.

وی با اشاره به افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در برخی استان‌ها، گفت: خوشبختانه اکنون وضعیت استان در این خصوص بسیار خوب است و به خصوص تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در استان تک رقمی شده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های جلفا و مرند در وضعیت قرمز، شهرستان‌های آذرشهر و شبستر در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد ‌و آبی کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا