به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیداحد یوزباشی، روز سه شنبه در گفت و گویی با اشاره به بازدید از انبارهای دپوی کالاهای قاچاق سازمان جمع آوری اموال تملیکی استان در گمرک تبریز به همراه دادستان عمومی و انقلاب تبریز، بیان کرد: شعب مربوطه باید پرونده هایی را که تاکنون رای آنها صادر نشده در اسرع وقت رسیدگی و حکم لازم را صادر کنند.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از انباشت کالا در انبارها، اظهار داشت: پس از نهایی شدن رای پرونده ها، کالاهایی که از موضوع قاچاق خارج شده و به آن ها رای برائت داده شده، باید به صاحبان خود برگردانده شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: کالاهای غیربهداشتی و غیرقابل مصرفی نیز که خطری برای سلامت مردم هستند و رای به معدوم شدن آن ها صادر شده است باید زودتر معدوم شوند.

یوزباشی، ادامه داد: کالاهایی نیز که بر اساس رای نهایی صادر شده باید به مزایده گذاشته شوند باید مقدمات برگزاری مزایده آن ها فراهم و هرچه زودتر به مزایده گذاشته شوند تا از انباشت کالا در انبارها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه قبلا کالاها در انبارهای دپوی سازمان جمع آوری اموال تملیکی استان بدون نظم انبار می شدند، یادآوری کرد: پس از بازدید معاون اول رییس جمهوری از انبار مرکزی سازمان اموال تملیکی و تاکید بر تسریع در رسیدگی و ساماندهی مشکلات انبارهای این سازمان و نظم بخشی به کالاهای انبار شده، اقدامات لازم برای نظم بخشی و مرتب کردن کالاها در انبارهای استان انجام شده است و هم اکنون کالاها به صورت مرتب و منظم در آن ها انبار شده اند.

سه روز قبل ۷۰ تن کالای بهداشتی غیرمجاز و فاقد مجوزهای بهداشتی به ارزش ۵۱ میلیارد ریال توسط اداره کل اموال تملیکی آذربایجان شرقی امحا شد.

منبع: ایرنا