به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جلیل علیجانپور در دیدار نماینده مردم اهر و هریس با وزیر ورزش و جوانان گفت: هیأت‌های ورزشی شهرستان اهر با کمبود تجهیزات مواجه هستند و ورزشکاران اهری با محدودیت در امکانات و تجهیزات به مسابقات استانی و کشوری و حتی اردوهای تیم ملی راه می‌یابند.

وی گفت: به دلیل شرایط کرونایی و بسته بودن برخی از اماکن ورزشی از جمله استخرها که قسمت اعظمی از درآمد برگشتی شهرستان اهر را به خود اختصاص می‌دهد و هیأت‌های ورزشی شهرستان را با مشکلات عدیده‌ای مالی مواجه کرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر ادامه داد: نزدیک به ۲ سال است که از این منابع مالی ریالی به هیأت‌های ورزشی واریز نشده است و اندک کمک به هیأت‌های ورزشی اختصاص می‌یابد از طریق خیرین ورزش‌یار تأمین می‌شود؛ این در حالی است که هیأت‌های ورزشی اهر از نظر مقام‌آوری و حضور در مسابقات کشوری و اردوهای تیم ملی کم نیاورده‌اند و نیاز دارد از این عزیزان که با دست خالی برای شهرستان، استان و کشور افتخارآفرینی می‌کنند به طور جدی حمایت شوند.

علیجانپور همچنین گفت: لیست درخواستی تجهیزات و امکانات و درخواست کمک مالی به ۳۶ هیأت ورزشی فعال شهرستان اهر به ارزش حدودی ۴ میلیارد ریال تقدیم مقام عالی وزارت می‌شود که امیدوارم وزیر ورزش و جوانان دستورات لازم برای برآورده شدن درخواست‌های ورزشکاران اهری را صادر کند.

وی ابراز داشت: با توجه به این‌که شهرستان اهر قهرمانان ملی در رشته‌ی کبدی دارد و استعدادهای فراوانی در رشته کبدی بین جوانان و نوجوانان اهری داریم، لذا پاسخگویی به خواسته‌ی کبدی‌کاران نیاز مبرم به احداث خانه کبدی در شهرستان اهر داریم چراکه با وجود قهرمانان و ملی‌پوشان کبدی در شهرستان اهر، محل تمرینی برای ورزشکاران اهری وجود ندارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر خاطرنشان کرد: سکوهای تماشاگران استادیوم تختی که مُشرف به خوابگاه ورزشکاران است، از زمان زلزله سال ۹۱ ارسباران تخریب شده و نیازمند بازسازی است و به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی امکان اصلاح و بازسازی سکوی تماشاگران تنها مجموعه ورزشی شهرستان اهر وجود ندارد.

نادر علیجانپور ادامه داد: شهرستان اهر با داشتن نزدیک به ۲۰۰ روستای دارای ساکن، فقط ۲۰ روستای اهر دارای زمین خاکی فوتبال، یک روستای دارای چمن مصنوعی و ۸ روستا دارای خانه ورزش روستایی هستند و در صورت تأمین اعتبار می‌توانیم جوانان روستایی را از حداقل‌ترین امکانات ورزشی بهره‌مند سازیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی شهر اهر هیچ‌گونه زیرساخت ورزشی و تفریحی وجود ندارد و انتظار مردم مناطق حاشیه‌ای و محروم از خدمات دولتی این است که در دولت آیت‌الله رئیسی بتوانند از حداقل‌ترین امکانات و زیرساخت‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر در پایان ابراز داشت: از این‌رو درخواست اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر از وزیر ورزش و جوانان، تأمین اعتبار لازم برای احداث ۴ زمین چمن مصنوعی در چهار منطقه‌ی حاشیه‌نشین اهر است.