اخبار استان آذربایجان شرقی » فرهنگی
کد خبر : 54084
چهارشنبه - 26 آبان 1400 - 17:22
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی:

هیچ واحد آموزشی مجاز به تفسیر مصوبه ستاد کرونا نیست

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی تاکید کرد: هیچ واحد آموزشی مجاز به تفسیر مصوبه ستاد ملی کرونا و دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی نیست و در صورت ابهام از مسئولان واحدها در نواحی، مناطق و ستاد استان رفع ابهام کنند.

هیچ واحد آموزشی مجاز به تفسیر مصوبه ستاد کرونا نیست

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر پاشایی در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم نظارت بر وضعیت سلامت مدارس، گفت: واحدی تحت عنوان کمیته سلامت در شورای مدرسه وضعیت بهداشتی و نحوه حضور دانش آموزان در مدارس را بررسی و در قالب مصوبه صورت‌جلسه کند.
وی با بیان اینکه جدیت و نظارت دقیق برای اینکه هیچ دانش آموزی از چرخه آموزش باز نماند لازم است، خاطرنشان کرد: الگوی بازگشایی مدارس فصل الخطاب مصوبه ستاد ملی کروناست.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت سلامت مدارس به جد مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد، گفت: نحوه حضور دانش آموزان در مدارس با نظارت واحدهای آموزشی و مصوبه شورای مدرسه دقیق مشخص باشد.
پاشایی با اشاره به اینکه هماهنگی بین بخشی لازمه پیشبرد اهداف و تحقق اهداف مجموعه است، افزود: با عنایت به بازه زمانی طولانی آموزش های مجازی و حضور دانش آموزان در منازل، برنامه ریزی و توجه ویژه به آسیب های اجتماعی مد نظر باشد.
معاون آموزش متوسطه استان نیز رویکرد آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس را آرام، تدریجی و اقتضایی اعلام کرد و گفت: بر این اساس و بنا به مصوبه ستاد کرونا مدارس با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر و همچنین دروس کارگاهی هنرستان ها از سوم مهر کلاس های خود را حضوری برگزار می کنند.
عاشور اکرمی ادامه داد: بر اساس مصوبه دیگر این ستاد، مدارس دوره دوم متوسطه از ۱۵ آبان با رعایت دستورالعمل و اخذ مجوز مدارس از ادارات آموزش و پرورش فعالیت حضوری خود را آغاز می کنند.
وی خاطرنشان کرد: نحوه فعالیت مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه نیز بنا بر مصوبه همین ستاد با رعایت دستورالعمل و اخذ مجوز از اول آذر خواهد بود.
آذربایجان شرقی حدود ۷۵۰ هزار دانش آموز دارد که در هشت هزار و ۲۰۰ باب مدرسه و ۳۲ هزار و ۸۱۳ کلاس تحصیل می کنند و حدود ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر معلم و مدیر و ۱۰ هزار کارمند ستادی به دانش آموزان خدمات می دهند.

منبع: ایرنا