به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ قدرت آقاپور گفت: خط قرمز پلیس امنیت مردم است و در این راستا در مدت سپری شده از سال جاری ۶ مورد باند سارقان کابل های برق و تلفن، دستگیر و تحویل مقام قضائی شده اند.
وی بیان کرد: در شهرستان های اهر و هوراند جرائم جشن مثل سرقت مسلحانه نداشته ‌ایم؛ اخیرا ۲ مورد سرقت به عنف اتفاق افتاده بود که در یکی از آنها در شهر اهر، سارقان پیرزنی را خفه کرده و طلاهای او به را سرقت کرده بودند که موضوع به سرعت از طریق دوربین های مدار بسته توسط پلیس رصد شد و سارق، فرد واسطه و مالخر در کمتر از سه ساعت دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند.
وی اضافه کرد: مورد بعدی هم مربوط به سرقت طلاهای یک بانوی روستایی بود که ضمن دستگیری سارق، اموال دزدی کشف و به صاحب آن بازگردانده شد.
آقاپور با بیان اینکه اکثر سارقان شهرستان اهر بومی استان آذربایجان‌شرقی نبوده و از سایر استان ها هستند، گفت: سرقت های کشف نشده نیز بیشتر مربوط به خانه باغ هایی است که به صورت پراکنده در حوزه استحفاظی واقع شده اند و صاحبان این املاک غیر بومی بوده و هر چند ماه یک بار به باغات خود سر می زنند.
وی یادآوری کرد: تلاش همه کارکنان نیروی انتظامی در تمامی رده ها و قسمت های مختلف، ایجاد و افزایش هر چه بیشتر امنیت پایدار است که لازمه آن نیز همکاری تمام آحاد جامعه، مسئولین و مردم است؛ لذا از آنجائی که پلیس به تنهایی نمی‌تواند کاری بکند و نیازمند حمایت و همکاری مردم است، از مردم عزیز خواهش میکنم در برخورد با رویدادها ضمن رعایت جنبه احتیاط و تدابیر لازم، موارد مهم را از طریق پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی و پیگیری کنند.
فرمانده منطقه انتظامی اهر افزود: در شهرستان نیز هوراند به لحاظ امنیت مشکلی نداریم و اکثر جرائم منتج به کشف شده است؛ همچنین آمار جرائم هم نسبت به سال های قبل که بیشتر مربوط به روستاها بود، با همت و آگاهی مردم غیور شهرستان هوراند کاهش یافته است.
وی گفت: زمین مورد نیاز برای احداث ساختمان فرماندهی انتظامی شهرستان هوراند انتخاب شده و به زودی عملیات ساخت آن آغاز می شود.