به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدقاسم ناظمی، روز پنجشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان‌ آغاز شده و تا یکم آذر با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» همزمان با سراسر کشور در این استان نیز ادامه دارد، افزود: در این هفته از فعالان و خادمان حوزه نشر و کتاب در استان تجلیل می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری هفته کتاب، اظهار داشت: کتاب از ارزشمندترین رسانه‌های فرهنگی برای انتقال ارزش‌ها، باورها، مفاهیم و دانش بشری است و برای اینکه از این ظرفیت عظیم بهره برداری شود باید فضای عمومی کشور در فرصت‌های مختلف به کتاب و طرح موضوع کتابخوانی اختصاص یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: باید امکان آشنایی و انس نسل‌های آتی با این میراث جدی بشری فراهم شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اصلی‌ترین متولی حوزه کتاب تمهیدات لازم برای ترویج فرهنگی مطالعه در جامعه را اتخاذ کند.
ناظمی، برگزاری هفته کتاب را فرصت مغتنمی برای شناسایی و معرفی نویسندگان، ناشران و فعالان حوزه کتاب و افراد موثر در حوزه تولید فرهنگی دانست و ادامه داد: هر سال اقدامات مختلفی از سوی این اداره کل در حوزه کتاب انجام می شود و امسال یک بسته برنامه طراحی شده که به صورت همزمان در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
وی یادآوری کرد: دهها برنامه متنوع برای هفته کتاب امسال پیش‌بینی شده و مشارکت نهادهای خصوصی و مردمی به ویژه کتابفروشان و ناشران به همین مناسبت در سال جاری پررنگ است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در این هفته اختتامیه سومین دوره جشنواره کتاب سال آذربایجان شرقی برگزار و در آن از برگزیدگان، نویسندگان و پژوهشگران تقدیر می‌شود.
ناظمی، با بیان اینکه برنامه «عصر کتاب» نیز به همین مناسبت برگزار و در آن از فعالان و خادمان حوزه نشر و کتاب تجلیل می‌شود، افزود: در این برنامه تلاش می شود از افراد فعال در عرصه کتابخوانی مانند دانش‌آموزی که بیشترین کتاب را از کتابخانه‌ها به امانت گرفته یا راننده تاکسی‌ای که به مردم کتاب اهدا می‌کند، تجلیل شوند.

منبع: ایرنا