به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدکاظم صادق زاده گفت: در این طرح دام میش حذفی(غیر مولد) عشایر به قیمت هر کیلو ۳۲۰ هزار ریال خرید تضمینی می شود.

وی گفت: به ازای هر کیلو دام زنده سه کیلو جو علوفه ای یارانه دار تعلق خواهد گرفت.

صادق زاده خاطرنشان کرد: عشایری که بخواهند در طرح خرید تضمینی دام شرکت کنند باید به اداره امور عشایری شهرستان اهر مراجعه و ثبت نام کنند و عشایر باید توجه داشته باشند در این طرح تنها دام میش حذف شده خریداری خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال خشکسالی بیشترین آسیب را به مراتع و تهیه علوفه دامی عشایر زده است، گفت: این اداره با پیگیری که انجام داد توانست در ۶ ماهه اول سال جدید برای جبران خسارت خشکسالی و تامین علوفه دام های عشایر شهرستان اهر حدود سه هزار تن نهاده دامی یارانه ای شامل: کنسانتره، سبوس و جو علوفه ای تهیه و توزیع کند .

رئیس اداره امور عشایری اهر اعلام کرد: در ۶ ماهه دوم سال نیز بیش از چهار هزار تن نهاده دامی تهیه و بین عشایر توزیع خواهد شد.

صادق زاده همچنین از بهره مندی ۵ قشلاق عشایر نشین اهر به آب شرب دائمی خبر داد و افزود: اداره امور عشایری اهر برای آبرسانی به مناطق قشلاقی این شهرستان در سال ۹۹ به ۱۰ قشلاق به صورت سیار آبرسانی کرده که در این راستا امسال تعداد این مناطق قشلاقی به ۶ مورد کاهش یافته بود که متاسفانه خشکسالی باعث افزایش آنها به ۷ مورد گردید که امیدواریم با اختصاصی اعتبارات لازم بتوانیم ۵ قشلاق اهر را از نعمت آب شرب بهره مند سازیم.

وی گفت: در این راستا با پیگیری اداره امور عشایری و فرماندار شهرستان اهر با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار ازمحل طرح توسعه ملی به زودی با ایجاد چاه، منبع آب و لوله گذاری ۵ قشلاق اهر از آب شرب بهره مند خواهند شد.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان اهر در خصوص دغدغه اهالی روستای داش بلاغ گروس این شهرستان در مورد تکمیل پل نیمه تمام این روستا که راه ارتباطی شش قشلاق اهر می باشد نیز گفت: خوشبختانه با پیگیری های نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و از مقدار ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه تاکنون  ۲۷ میلیارد ریال آن تامین شده که به زودی با احداث این پل راه ارتباطی شش قشلاق به هم وصل می شوند.

وی همچنین از احداث فاز اول راه ییلاقی آللی(روستای افیل) شهرستان اهر که هم راه روستایی و هم عشایری است افزود: برای احداث فاز اول این راه ییلاقی ۳ میلیارد ریال اختصاص یافته که در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار هستیم و امیدواریم به زودی این پروژه عملیاتی شود.