به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، کریم طوماری ضمن اشاره به اینکه بخشودگی جرایم شامل حال شهرداری اهر نشد، اظهار داشت: طی توافقات اولیه که برای بخشودگی جرایم بدهی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی صورت گرفته بود، شعبه تأمین اجتماعی اهر و اداره‌کل آذربایجان‌شرقی موافق بود ولی سازمان مرکزی تأمین اجتماعی با بخشودگی جرایم بدهی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی موافقت نکرد و بدهی نزدیک به ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی همچنان پابرجاست.

وی با اعلام اینکه سازمان تأمین اجتماعی به دلیل کاهش نیروی انسانی با بخشودگی جرایم بدهی موافقت نکرد، ادامه داد: شرط بخشودگی جرایم از سوی سازمان تأمین اجتماعی این بود که آمار نیروی انسانی شهرداری اهر از اسفندماه ۱۳۹۹ تا تیرماه ۱۴۰۰ همسان باشد به طوری که انتقال حتی یک نفر از نیروها به شهر دیگر، مغایر با شروط سازمان برای بخشودگی جرایم است.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی اهر همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دخالتی در روند بخشودگی جرایم بدهی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی صورت گرفته است؟ گفت: اصلاً چنین چیزی وجود ندارد؛ بخشودگی جرایم بدهی شهرداری اهر مشروط به موافقت سازمان تأمین اجتماعی بود و هیچ فردی در روند اداری این درخواست نقشی نداشت، هرچند شروط همسان نگه داشتن نیروی انسانی شهرداری اهر از اسفندماه تا تیرماه این بود که در این بازه زمانی نباید انتقالی و اخراج نیروی انسانی اتفاق می‌افتاد.

طوماری با بیان این‌که مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی پیگیری‌های لازم را جهت اخذ موافقت با بخشودگی جرایم بدهی شهرداری اهر انجام داد، یادآور شد: ما با درخواست بخشودگی جرایم بدهی شهرداری اهر موافقت کرده بودیم ولی سازمان تأمین اجتماعی به دلیل اینکه شهرداری اهر از شرایط بخشودگی جرایم که شرایط آن را مجلس شورای اسلامی تصویب کرده، برخوردار نبود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه حق بیمه کارکنان شهرداری اهر ماهانه در حدود ۸۰۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: ماهانه چیزی در حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان جرایم دیرکرد به بدهی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی افزوده می‌شود و در صورتی که شهرداری اهر بتواند بدهی را پرداخت کند دیگر جرایم بدهی نخواهد داشت.

خبرنگار: هادی مهدی زاده