به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر ملک زاده در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دهستان ورگهان با ۳۵۰ خانوار در ۶۵ کیلومتر اهر قرار گرفته است، اظهار داشت: نزدیک به ۵۰ قشلاق و روستا وابسته به دهستان ورگهان بوده و به نوعی می توان گفت که ورگهان بزرگ ترین دهستان شهرستان اهر است.

وی بابیان اینکه دهستان ورگهان قطب کشاورزی و میوه آذربایجان شرقی محسوب می شود، افزود: بخشی از میوه های مصرفی آذربایجان شرقی در دهستان ورگهان تولید شده و از تولیدکنندگان انوع میوه علی الخصوص سیب در استان است و شاید بتوان گفت که ورگهان بین استان های اردبیل و آذربایجان شرقی نگین انگشتری است.

عضو شورای اسلامی روستای ورگهان با اشاره به کمبودها و مشکلات روستای ورگهان، گفت: به دلیل مصافت طولانی ورگهان با شهر اهر و صعب العبور بودن مسیر دسترسی، مردم این روستا از نبود جایگاه سوخت سی ان جی رنج می برند و از طرفی دیگر نیز نبود پایگاه امداد و نجات اورژانس است.

ملک زاده اضافه کرد: با وجود این که ورگهان تحت حیطه خود ۵۰ روستا و قشلاق دارد ولی از راه ارتباطی مناسب برخوردار نیست.

وی با تاکید بر اینکه درمانگاه فعلی دهستان ورگهان دارای پزشک و داروخانه است، افزود: اخیراً خانواده ملک زاده در اقدامی خیرخواهانه قطعه زمینی به ارزش ریالی نزدکی به ۶۰ میلیون تومان و با مساحت ۲۰۰۰ متر مربع برای احداث درمانگاه جدید اهداء کرده اند که خوشبختانه پس از اهدا این قطعه زمین شبکه بهداشت و درمان اهر نسبت به احداث این درمانگاه اقدام کرده که برای اتمام آن نزدیک به یک میلیارد تومان از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز هزینه می شود.

عضو شورای اسلامی روستای ورگهان با اشاره به اینکه دوره چهارم شورای اسلامی و دهیاری روستای ورگهان تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است، یادآور شد: حصارکشی قبرستان، مرمت و لایروبی قنات، احداث منبع جدید و لوله کشی، پیگیری مرکز ترویج کشاورزی، پیگیری جهت احداث شبکه گازرسانی، آسفالت ریزی معابر روستا، احداث کانال و بلوار جدید و میدان در داخل روستا، پیگیری روشنایی معابر روستایی، احداث گاردریل با اعتبار نزدیک به ۴۰ میلیون تومان، شن ریزی معابر عمومی و کوچه ها و حصارکشی ساختمان دهیاری و زمین فوتبال و احداث خانه علماء در زمینی بمساحت ۱۲۰ مترمربع از جمله عملکرد شورای اسلامی روستای ورگهان است.

ملک زاده از احداث باسکول ۶۰ تنی به جهت استفاده در میدان دواب و میوه در این روستا خبر داد، بیان داشت: تا سال های گذشته میوه های تولیدی باغداران ورگهانی به کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق مستقیماً سورتینگ می شد و با احداث این باسکول شاهد رونق فروش محصولات باغی و کشاورزی خواهیم بود.

وی با بیان این که عمده مشکل ساکنین روستای ورگهان نبود آب شرب است، خاطرنشان کرد: نه اینکه آب لوله کشی نداشته باشیم، آب لولهکشی داریم ولی به وجود انواع املاح در آب، این آب غیرقابل شرب است، از مسئولان خواهشمندیم در رابطه با تامین آب شرب ورگهان توجه داشته باشند.

عضو شورای اسلامی روستای ورگهان با ذکر اینکه استقرار شرکت تعاونی دهیاران در منطقه بخش عمده ای مشکلات دهیاران را حل و فصل کرد، تصریح کرد: خوشبختانه با استقرار شرکت تعاونی دهیاران در منطقه نه تنها مشکل دهیاران در زمینه پروسه اداری حل شد بلکه وقتی شورا مصوبه ای دارد در کمترین زمان به حالت اجرا در می آید.

ملک زاده ادامه داد: از تلاش های دهیار، بخشدار، فرماندار و مسئولان مخابرات به جهت آنتن دهی موبایل و خدمات اینترنت پرسرعت ADSL تشکر می کنم، دهستان ورگهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قطب اقتصادی بودن و مصافت طولانی از مرکز شهرستان و وسعت اش قابلیت بخش شدن را دارد در حالی که ورگهان در نقطه مرزی استان های آذربایجان شرقی و اردبیل بوده و تمامی زمینه ها برای ارتقاء دهستان ورگهان به بخش را دارد.