به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده در آیین افتتاح دانشکده پرستاری اهر با اشاره به این‌که وزیر بهداشت دولت حسن روحانی ابتدا با احیای دانشکده پرستاری اهر موافق نبود، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم این دانشکده پرستاری را احیا کنیم مجبور به توجیه وزیر بهداشت دولت قبل شدم که با ارائه مستندات و مدارک از فعالیت دانشکده پرستاری در اهر طی سالیان گذشته؛ توانستیم موافقت وزیر بهداشت را اخذ کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری برای راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان اهر افزود: زمینه‌سازی برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در اهر خواست قلبی ماست؛ چون ایجاد زیرساخت‌های بهداشت و درمان جزو حقوق قانونی و به حق مردم منطقه است.

وی، دانشکده پرستاری را زیرساختی برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه‌های تابعه عنوان کرد و گفت: بیمارستان باقرالعلوم اهر به عنوان تنهاترین مرکز درمانی منطقه‌ی ارسباران در ایام کرونا به مردم شهرستان‌های اهر، ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هوراند خدمات ارائه داد و این شهرستان به عنوان مرکزیت ارسباران نیازمند توجه دولت به تقویت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی است.

محرم‌زاده اضافه کرد: ایجاد دانشگاه فرهنگیان شهرستان اهر یکی دیگر از زیرساخت‌های آموزشی است که ۳۰۰ دانشجوی بومی و غیربومی دارد، همه‌ی این تلاش‌ها برای ارتقای حوزه آموزشی است به طوری‌که که برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی و احداث بیمارستان دوم در اهر نیز پیگیری‌هایمان را ادامه می‌دهیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از وعده‌ی وزیر بهداشت و درمان دولت سیزدهم برای دائمی شدن دانشکده پرستاری اهر و میانه خبر داد و گفت: از مدیران شبکه بهداشت و درمان اهر انتظار داریم تا زمینه رفاه و تحصیل دانشجویان دانشکده پرستاری را فراهم نمایند و هر دانشجویی مشکلی داشت بنده و مدیران شبکه بهداشت و درمان آماده رسیدگی هستیم.

وی با تأکید بر این‌که بنده نسبت به حوزه مسائل آموزشی و آموزش عالی در شهرستان اهر حساسیت دارم، یادآور شد: تقویت زیرساخت‌های آموزشی در شهرستان اهر انتظاری است که از مسئولان استانی و کشوری داریم تا عمل به تعهدات در قبال مناطق محروم؛ عدالت را در حوزه آموزشی و درمانی برقرار کنند.