به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی امیری راد روز یکشنبه در کمیته برنامه ریزی اعتبارات روستاهای عشایری و فاقد دهیاری خداآفرین گفت: از این مبلغ هشت میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال برای روستاهای عشایری و یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال برای روستاهای فاقد دهیاری اختصاص یافته است.

وی اعلام کرد: این اعتبارات برای بهسازی چشمه آب روستایی، تجهیز تکمیل وساماندهی شبکه آب شرب روستایی، شن ریزی و بهسازی معابر روستایی هزینه خواهد شد .

معاون مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون ۵۵ میلیارد و۶۷۰میلیون ریال اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری و عشایری شهرستان خداافرین تخصیص یافته است، گفت: نظارت فنی بر اجرای پروژه ها و هزینه اعتبارات برعهده دستگاههای اجرایی است .

ایرج مرندی بهسازی معابر روستایی، ساماندهی آبهای سطحی روستایی، احداث و مرمت ابنیه راه روستایی، احداث پل روستایی، بهداشت عمومی و مدیریت پسماند، کمک به خرید ماشین حمل زباله و تانکر آب، ساماندهی قنات و چشمه ها، کمک به تامین تجهیزات و ماشین آلات اطفای حریق و ایمنی، ساماندهی آرامستان و غسالخانه های روستایی را از جمله پروژه های اولویت دار در هزینه کرد اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری و عشایری برشمرد .

منبع: ایرنا